Zakelijke betaalpas blokkeren

Wil je een betaling doen, maar kun je je zakelijke bankpas nergens vinden? Is je pas gestolen of ligt hij misschien nog ergens tussen een van de vele stapels papier op kantoor? Dan kun je je bankpas het beste blokkeren. We vertellen je hier hoe je dat kunt doen.

Hoe kan ik mijn Rabo WereldPas tijdelijk blokkeren?

Verwacht je de Rabo WereldPas nog terug te vinden? Dan kun je zelf de pas tijdelijk blokkeren. Dit gaat het snelst via de Rabo App. 

  1. Log in via de oranje knop 'Bankpas blokkeren' hieronder. Dit kan alleen als je kunt inloggen zonder Rabo Scanner
  2. Ga onder Zelf Regelen naar 'Betaalpas'
  3. Kies 'Pas blokkeren'
  4. Verplaats het schuifje zodat het wit is

De betaalpas is nu geblokkeerd. Je ontvangt hier een bevestiging van.

Bankpas blokkeren

Blokkeren via Rabo Internetbankieren (Pro)

Lukt het niet via de app? Dan kan de Eigenaar of BeheerderPlus de bankpas blokkeren via Rabo Internetbankieren Professional (RIB Pro). Dit doe je met de Rabo Scanner. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op.

Bankpas blokkeren

Neem contact met ons op

Zakelijke pas blijvend kwijt of gestolen

Is je betaalpas gestolen of nergens meer terug te vinden?? Vraag dan een nieuwe betaalpas aan en geef aan wat de reden is van je aanvraag. Wij blokkeren je bankpas direct voor je. Zo kan niemand jouw pas meer gebruiken. Een nieuwe pas kost € 3,95.

Nieuwe betaalpas aanvragen

Rabo OnlineKey blokkeren

Ben je de Rabo OnlineKey verloren? Blokkeer de pas dan zo snel mogelijk. De Eigenaar en de BeheerderPlus kunnen dit in de Rabo Internetbankieren (Pro) regelen. 

  1. Log in in Rabo Online Bankieren (Pro) en ga naar Zelf regelen
  2. Klik op 'Betaalpas' en selecteer de juiste pas
  3. Kies blokkeren en verplaats het schuifje zodat het wit is

De Rabo OnlineKey is nu geblokkeerd. Je ontvangt een bevestiging.

Een Rabo OnlineKey kun je niet tijdelijk blokkeren. Nadat de pas geblokkeerd is, kan de Eigenaar een nieuwe Rabo OnlineKey aanvragen.

Rabo OnlineKey aanvragen

Geld opnemen en betalen zonder betaalpas

Wil je betalen, maar wacht je nog op je nieuwe bankpas? Dan zijn er gelukkig nog opties voor geld opnemen en betalen. Gebruik bijvoorbeeld je Rabo Wallet of Apple Pay voor contactloos betalen. Of kom langs bij een Rabobank bij jou in de buurt. Dan nemen wij contant geld voor je op.

Geld opnemen en betalen zonder bankpas

Veelgestelde vragen

Ik heb een Rabobank betaalpas van iemand anders gevonden, wat nu?

Fijn dat je wilt helpen om dit op te lossen. Neem contact met ons. Wij blokkeren de pas en nemen contact op met de eigenaar.

Neem contact met ons op




Heb je ook andere voorwerpen gevonden, bijvoorbeeld een portemonnee of mobiele telefoon? Op de website ‘Verloren of gevonden’ lees je wat je kunt doen.

Lees meer op verlorenofgevonden.nl

Hoe lang duurt het voordat mijn pas is geblokkeerd?

We blokkeren je pas direct.

Wanneer krijg ik mijn nieuwe pas?

Je ontvangt de vervangende betaalpas binnen drie werkdagen.

Hoe blokkeer ik mijn zakelijke creditcard?

Je kunt je creditcard zelf blokkeren en deblokkeren in de Rabo Bankieren App.

Meer over zakelijke creditcard blokkeren

Mijn pas is gebruikt door iemand anders, wat nu?

Neem direct contact op met Interhelp op +31 88 722 67 67 en we bekijken samen wat er met de pas aan de hand is. 

Lees meer over fraude en misbruik

Service en Contact