Zakelijke creditcard activeren

Fijn, je nieuwe zakelijke Rabo Creditcard is binnen! Je wilt je creditcard vast snel gebruiken. Bijvoorbeeld om een zakenreis te boeken of om kaartjes te kopen voor een congres in het buitenland. Je kunt je businesscard gebruiken nadat je deze hebt geactiveerd. Volg daarvoor de stappen op deze pagina.

Eerst je bankpas activeren

Let op! Heb je ook een nieuwe zakelijke bankpas ontvangen? Activeer eerst je bankpas en daarna je creditcard.

Lees meer over het activeren van je bankpas

Activeer je creditcard via Rabo Internetbankieren (Pro)

  • Ben je de wettelijk vertegenwoordiger in je organisatie? Dan activeer je de creditcard voor jezelf of voor collega’s uit je organisatie.
  • Ben je niet de wettelijk vertegenwoordiger in je organisatie? Neem dan contact op met je wettelijk vertegenwoordiger. Hij kan je creditcard in één minuut voor je activeren.

Je creditcard activeer je zo

  1. Log in op Rabo Internetbankieren (Pro) met je zakelijke betaalpas en Rabo Scanner. 
  2. Ga naar 'Zelf regelen'.
  3. Kies 'Creditcard activeren' en volg de stappen. 
  4. Zet een handtekening op je creditcard.
  5. Je creditcard is geactiveerd.
    Binnen een minuut kun je betalen via betaalautomaten (bijvoorbeeld om een zakendiner te betalen). Na 24 uur kun je online betalen met je creditcard.

Veelgestelde vragen

Creditcard activeren lukt niet, wat moet ik doen?

Vervelend dat het niet lukt. We helpen je graag op een van onze vestigingen. Vergeet niet je creditcard en je geldige legitimatiebewijs (bijvoorbeeld je paspoort) mee te nemen.

Zoek een vestiging

Kan ik mijn zakelijke creditcard direct in het buitenland gebruiken?

Ja, je kunt met je zakelijke creditcard direct betalen in het buitenland (ook buiten Europa), uiteraard nadat je de businesscard eerst hebt geactiveerd.

Krijg ik bij een nieuwe creditcard ook een nieuwe pincode?
  • Is je oude creditcard stuk of beschadigd? Dan krijg je geen nieuwe pincode bij je nieuwe creditcard. Je kunt gewoon je oude, vertrouwde code blijven gebruiken.
  • Is je oude creditcard verloren of gestolen? Dan heb je een brief gekregen met een nieuwe pincode.
Kan ik mijn creditcard ook telefonisch activeren?

Nee, je kunt je zakelijke creditcard niet telefonisch activeren.

We willen namelijk niet dat iemand misbruik maakt van je creditcard. Daarom vragen we je om je wettelijk vertegenwoordiger in te laten loggen met betaalpas en Rabo Scanner. Telefonisch activeren is minder veilig, omdat we telefonisch niet goed kunnen controleren wie je bent.

Hoe activeer ik mijn creditcard als ik in het buitenland ben?
  • Je kunt je creditcard activeren in Rabo Internetbankieren (Pro)
  • Lukt het niet? Kom dan naar een Rabobankvestiging zodra je weer in Nederland bent. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.
  • Ben je voor een lange periode in het buitenland, en kun je daarom niet naar een vestiging komen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Neem contact met ons op