QR-code en acceptgiro scannen voor bedrijven

Met de QR-code scanner en de acceptgiroscanner betalen je klanten, en jij zelf ook, gemakkelijk de bestelling in je webshop of die rekening van kantoorartikelen. Pinnen met je zakelijke bankpas of het invullen van al die cijfers van een betalingskenmerk zijn dan verleden tijd.

QR-code toevoegen aan je facturen

Gebruik je Rabo iDEAL Professional? Voeg dan een QR-code toe aan iDEAL-betalingen van je klanten. Als je klanten de Rabo Bankieren App gebruiken, scannen ze deze code en betalen zo gemakkelijk de rekening. Oftewel meer betaalgemak!

Lees meer over QR-code toevoegen aan je facturen

Zakelijke acceptgiro betalen met acceptgiroscanner

Zakelijke acceptgiro ontvangen? Maak het jezelf makkelijk en gebruik de acceptgiroscanner in de Rabo Bankieren App. Je hoeft dan niet meer met de hand de cijfers van het betalingskenmerk over te nemen. Dat voorkomt fouten en scheelt tijd!

De acceptgiroscanner is ook handig voor je klanten als je zelf nog acceptgiro’s verstuurt.

Acceptgiroscanner gebruiken in de Rabo Bankieren App

Om een acceptgiro te betalen met de acceptgiroscanner, log je in in de Rabo Bankieren App. Zo gebruik je hem:

  1. Log in in de Rabo Bankieren App.
  2. Kies voor ‘Overboeking’ onderin je scherm.
  3. Kies voor ‘Omschrijving of betalingskenmerk’.
  4. Klik op de camera naast ‘Betalingskenmerk’.
  5. Scan de code onderaan je acceptgiro.
  6. De app vult automatisch het betalingskenmerk in. Dat voorkomt dat jij of je klant per ongeluk een foutje maakt. Check de betalingsgegevens.
  7. Geef akkoord voor de betaling, bijvoorbeeld met je vijfcijferige code of vingerafdruk, en je hebt betaald.

Veelgestelde vragen

Waarom doet de QR-code scanner of acceptgiroscanner het niet?

Lukt het niet om een QR-code of acceptgiro te scannen? Dan kan het zomaar zijn dat je de Rabo Bankieren App nog geen toegang tot je camera hebt gegeven. Dit doe je op deze manier:

Voor iOS:

  1. Ga naar de ‘Instellingen’ van je iPhone of iPad.
  2. Zoek de Rabo Bankieren App op.
  3. Klik op de app.
  4. Zet bij ‘Camera’ het schuifje op groen. Zo geef je de app toegang tot je camera.

Voor Android:

  1. Ga naar de ‘Instellingen’.
  2. Kies voor ‘Apps en meldingen’.
  3. Zoek de Rabo Bankieren App op en klik erop.
  4. Kies voor ‘Appmachtigingen’.
  5. Je kunt hier je camera toegang geven tot de Rabo Bankieren App.

Het kan zijn dat op oudere Android-toestellen de scanners mogelijk niet te zien zijn. Dit is het geval als de kwaliteit van de camera onvoldoende is om een goede scan te maken.

Service en Contact