Rabo Alerts instellen voor je bedrijf

Direct een seintje als een betaling binnen is of als je zakelijke jaaroverzicht er is? Met Rabo Alerts ontvang je bericht via e-mail, sms of in de app. Lees hoe je alerts instelt in Rabo Business Banking of de Rabo App en wat de kosten zijn.

Je zakelijke Rabo Alerts aanzetten en instellen

Je kiest zelf hoe je Rabo Alerts ontvangt: via e-mail, als melding in de Rabo App of als sms.

Rabo Alerts ontvangen via e-mail of sms

Stel je Rabo Alerts in in Rabo Business Banking:

  1. Log in in Rabo Business Banking.
  2. Ga naar 'Zelf regelen'.
  3. Kies 'Alerts'.
  4. Kies de rekening waarvoor je alerts wilt instellen.
  5. Kies welke Rabo Alerts je wilt ontvangen.
  6. Kies per alert hoe je deze wilt ontvangen (via e-mail en/of sms).
  7. Tik op 'Opslaan'.
Alerts via e-mail of sms

Rabo Alerts ontvangen in de Rabo App

Liever meldingen (notificaties) via de app ontvangen? Zo stel je Rabo Alerts in via de Rabo App:

  1. Open de Rabo App.
  2. Kies ’Service' en dan 'Betaal- en spaarrekening'.
  3. Kies voor 'Alerts'.
  4. Zet het schuifje naast 'Pushberichten ontvangen' op dit toestel op groen (geef ook toestemming via de instellingen op je mobiel als dit nodig is).
  5. Tik op de rekening waarvoor je alerts wilt instellen.
  6. Kies welke Rabo Alerts je wilt ontvangen.
  7. Kies per alert of je deze wilt ontvangen via push, e-mail en/of sms.
  8. Tik op ‘Opslaan’.
Alerts in de Rabo App

Kosten van je zakelijke Rabo Alerts

Soort Rabo AlertKosten
E-mailKosteloos*
Melding (notificatie) van de appKosteloos*
Alert ontvangen via sms€ 0,15 per bericht

* Je hebt een actieve internetverbinding nodig om Rabo Alerts te ontvangen via e-mail of in de app.

Alle Rabo Alerts op een rij

Meldingen (notificaties) in de app

Saldo hoger dan € <bedrag>Je krijgt een melding als je banksaldo (het bedrag op je zakelijke rekening) hoger is dan een bepaald bedrag. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Saldo lager dan € <bedrag>Je krijgt een melding als je banksaldo (het bedrag op je zakelijke rekening) lager is dan een bepaald bedrag. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Meer bijgeschreven dan € <bedrag>Je krijgt een melding als een bepaald (groot) bedrag is bijgeschreven op je zakelijke rekening. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Meer afgeschreven dan € <bedrag>Je krijgt een melding als een bepaald (groot) bedrag is afgeschreven van je zakelijke rekening. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze deze meldingen wilt ontvangen.
Onvoldoende saldo na incassoJe krijgt een melding als je onvoldoende saldo (geld op je zakelijke rekening) hebt na een automatische incasso. Je hebt dan vier werkdagen om je saldo aan te vullen. Als je je saldo niet op tijd aanvult, wordt de automatische incasso teruggeboekt.
BetaalverzoekJe krijgt een melding als je een nieuw betaalverzoek ontvangt.

Rabo Alerts via sms of e-mail

Bijschrijving/Afschrijving AlertJe krijgt een bericht als een (hoog) bedrag is bijgeschreven of afgeschreven op je zakelijke rekening. Je stelt hier zelf een minimumbedrag voor in.
Saldo AlertJe krijgt een bericht zodra je rood komt te staan. Of stel in dat je een bericht krijgt zodra je zakelijke banksaldo (het bedrag op je rekening) boven of onder een bepaald bedrag komt.
Betaalopdracht AlertsJe krijgt een bericht als je online betaalopdracht is afgekeurd of uitgesteld.
Berichten Inbox AlertsJe krijgt een bericht als je een nieuw bericht hebt in je Berichten Inbox (online of in de app). Bijvoorbeeld je jaaroverzicht of rekeningafschrift.
Eerste Euro-incasso AlertJe krijgt een bericht zodra een bedrijf of organisatie voor het eerst een incasso van je rekening afschrijft. Je krijgt dit bericht een dag voordat het bedrag wordt afgeschreven.
Onvoldoende saldo na incassoJe krijgt een melding als je onvoldoende saldo (geld op je zakelijke rekening) hebt na een automatische incasso. Je hebt dan vier werkdagen om je saldo aan te vullen. Als je je saldo niet op tijd aanvult, wordt de automatische incasso teruggeboekt.

Rabo Alerts uitzetten

Wil je geen Rabo Alerts meer ontvangen? Meld je dan af voor Rabo Alerts.

Push alerts in de app stopzetten

  1. Open de Rabo App.
  2. Ga naar ‘Service’.
  3. Kies 'Betaal- en spaarrekening' en dan 'Alerts'.
  4. Tik op 'Pushberichten op dit toestel', het schuifje wordt nu grijs.

Sms of e-mail alerts stopzetten

  1. Log in in Rabo Business Banking.
  2. Ga naar ‘Service’.
  3. Kies 'Betaal- en spaarrekening'.
  4. Kies 'Alerts'.
  5. Zet per alert het vinkje uit als je deze niet wilt ontvangen via e-mail en/of sms en kies 'Opslaan'.

Veelgestelde vragen

Hoe snel ontvang ik een Rabo Alert?

Je ontvangt de alert meestal binnen een paar minuten.

Op drukke dagen duurt het soms langer voordat je de Rabo Alert ontvangt. Bijvoorbeeld aan het einde van de maand, als we maandafsluitingen en salarisbetalingen moeten verwerken. Op die drukke dagen versturen we de Rabo Alerts soms later, omdat we voorrang geven aan het verwerken van betalingen. Het kan daarom dan voorkomen dat je meer dan een uur moet wachten.

Service en Contact