Tarieven zakelijk betalingsverkeer

Het is belangrijk om op de hoogte van de kosten te zijn bij de keuze voor een financieel product. Op deze pagina vind je de kosten van je zakelijke betalingsverkeer en een aantal handige tips om deze zo laag mogelijk te houden.

Tariefswijzigingen per 1 januari 2020

Per 1 januari 2020 worden de tarieven van het zakelijke betalingsverkeer aangepast. Zowel de nieuwe als de oude tarieven staan onderaan deze pagina gepubliceerd, zodat je zelf kan inzien wat deze wijzigingen voor jou betekenen.

Waarom wijzigen de tarieven?

Voor eenvoudig, snel en veilig betalingsverkeer investeert de Rabobank continu in de functionaliteiten van de producten. De kosten hiervan berekenen we deels door in de nieuwe tarieven.

Voorbeelden van verbeteringen:

 

  • Dit jaar heeft Rabobank Instant Payments geïntroduceerd. Jouw betalingen staan daarmee veel sneller op de rekening van de ontvanger. Ook in het weekend en op feestdagen.
  • Het is vanaf dit jaar mogelijk om het overzicht van je credit card transacties te downloaden vanuit Rabo Internetbankieren (Professional) in CSV-formaat. Zo kun je de credit card transacties direct laten inlezen in een boekhoudpakket of in de administratie.

Wat zijn de meest opvallende tariefswijzigingen?

De tarieven voor papieren en chartale producten stijgen het sterkst. Denk daarbij aan het ontvangen van papieren rekeningafschriften en het afstorten van contant geld. Het online ontvangen van iDEAL en credit card betalingen in Rabo Omnikassa wordt in 2020 goedkoper.

Bespaar op je kosten

Wil je je zakelijke betalingsverkeer efficiënter inrichten en besparen op de kosten? Dan geven wij je graag een aantal tips. 

Regel je bankzaken online
Digitale middelen zijn vaak goedkoper dan papier. Het downloaden van een digitaal rekeningafschrift in RIB (Pro) is gratis, terwijl je voor een papieren rekeningafschrift kosten betaalt.

Meer lezen over internetbankieren Meer lezen over digitale afschriften

Stimuleer je klanten te betalen met pin
Over het algemeen zijn contante betalingen duurder dan elektronische betalingen. Rabo OmniKassa 2.0. biedt verschillende pinopties aan: gebruik je eigen pinapparaat, pin via je mobiele telefoon in combinatie met Rabo SmartPin of huur een automaat met Rabo PinBox. De bijschrijvingen ontvang je binnen 24 uur op je rekening en met het online dashboard heb je 24 uur per dag inzicht in de transacties.

Naar Rabo OmniKassa 2.0

Rabo Startersvoordeel

Ben jij startende ondernemer? Dan kun je gebruik maken van Rabo Startersvoordeel. Dit betekent:

  • In je 1e jaar betaal je geen vaste kosten voor je zakelijke rekening, bankpas + online bankieren (= € 0,00 in plaats van € 9,95)
  • In je 1e jaar krijg je korting op je transactiekosten en veel zakelijke betaalproducten
  • Met de zakelijke rekening bij Rabobank kan je ook onze andere zakelijke producten afnemen en de verzekeringen van Interpolis®

Zo kun je ontdekken of een product bij je bedrijf past. Kijk voor alle Startersvoordeelproducten en de voorwaarden op: www.rabobank.nl/startersvoordeel

Voordelen voor Verenigingen en Stichtingen

Voordelen voor Verenigingen en Stichtingen

Voor veel verenigingen en stichtingen blijven de kosten vanaf 1 januari 2020 gelijk. De vaste abonnementskosten voor de zakelijke rekening, de WereldPas en internetbankieren blijven gelijk en Verenigingen en Stichtingen betalen geen kosten voor transacties op de eerste zakelijke rekening tot een maximum van € 25,00 per maand.

Bekijk hier de voorwaarden

Zelf regelen & Contact