Status zakelijke betaalopdracht

Twijfel je of een ingeplande zakelijke betaalopdracht wel is verwerkt? In internetbankieren bekijk je de status van je zakelijke overboekingen. Zo weet je of je de betaling opnieuw moet uitvoeren of door ons al in behandeling is.

De status van je zakelijke betaalopdracht

Is je zakelijke betaling (nog) niet gelukt? Dan wil je vast graag weten wat er aan de hand is. Bij iedere geplande betaling staat bij ‘Te verwerken opdrachten’ of hij wel of niet is verwerkt. Je vindt ‘Te verwerken opdrachten’ op de volgende manier:

Log in in internetbankieren

Kies linksboven voor ‘Betalen & Sparen’

Klik links op de link ‘Te verwerken opdrachten’

Kies de zakelijke betaling die je wilt bekijken

Je ziet nu de status van elke betaling

Betekenis van de status van je betaalopdracht

Hieronder zie je de verschillende betaalstatussen en wat ze betekenen:

Aangeboden: de betaalopdracht is in behandeling. Deze status verandert meestal snel in een van de andere statussen. Afgekeurd: de opdracht is niet uitgevoerd, bijvoorbeeld omdat er te weinig geld op je zakelijke rekening staat. Afgekeurde opdrachten worden niet meer uitgevoerd en kun je niet verwijderen. Gereserveerd: deze status komt voor bij spoedbetalingen. Die verwerken we op werkdagen tot 16.30 uur. Doe je de spoedbetaling na dat tijdstip of in het weekend, dan krijgt de betaling tot de volgende werkdag 08.00 uur de status ‘Gereserveerd’. Goedgekeurd: de betaalopdracht is uitgevoerd. Openstaand: een zakelijke betaalopdracht krijgt deze status tot de datum waarop de betaling daadwerkelijk wordt gedaan. Uitgesteld: de betaling lukt niet. We proberen de opdracht nog drie werkdagen lang te verwerken. Als dit niet lukt, keuren we de opdracht af. Vrij te geven: de betaalopdracht moet nog worden goedgekeurd door iemand die bevoegd is om te ondertekenen.

Als je zakelijke betaling is gelukt, zie je hem in het overzicht van je bij- en afschrijvingen. Je overboeking is dan volledig verwerkt.

Neem contact met ons op