Sponsoring en donaties

’’Je bestrijdt armoede het beste door mensen te helpen om zichzelf te helpen’’ – Friedrich Wilhelm Raifeisen, oprichter Rabobank (1818 – 1888)

Van voetbalteams die de nieuwe Johan Cruijff opleiden, tot wijkverenigingen die een plek bieden voor jongeren met een achterstand. Van kunst stichtingen die onze dagelijkse routine doorbreken, tot muziekverenigingen die artiesten echt een podium bieden om hun talent te ontwikkelen. Verenigingen en stichtingen vormen het hart van de samenleving en Rabobank vindt deze groep essentieel voor een gezonde en vitale regio.

Verenigingen helpen zichzelf te helpen

Daarom investeert Rabobank een deel van het coöperatief dividend in de regio Zwolle. Dit doen we door middel van sponsoring campagnes. Bij deze campagnes vinden we het belangrijk dat we niet alleen financieel bijdragen om clubdoelen te bereiken, maar ook kennis delen en ons netwerk inzetten om betekenisvol te zijn. Op deze manier willen we verenigingen helpen om zichzelf te helpen.

Sponsoring in 3 programma’s

Ons sponsorbeleid bestaat uit een drietal programma’s; namelijk de Rabobank Clubkas Campagne, de Rabobank Coöperatie Weken en Hart voor de Club. Bekijk hieronder meer informatie over welke campagne het beste bij je past.

Rabobank Clubkas Campagne (voorjaar 2019)

Verenigingen en stichtingen zijn het kloppend hart van de samenleving: waardevolle plekken waar mensen elkaar ontmoeten, samen sporten, met elkaar zingen, muziek maken of zich inzetten voor een goed doel. Ook leiden veel clubs talenten op die zonder deze support nooit zover zouden komen. Samen vormen clubs het grootste sociale netwerk van ons land. Daarom ondersteunen wij deze verenigingen en stichtingen graag. Dit doen wij vanuit het gedachtegoed van onze grondlegger Raiffeisen: ‘mensen helpen zichzelf te helpen’. Niet vanaf de zijlijn, maar samen.

Hoe werkt het precies?
Tijdens Rabobank Clubkas Campagne kunnen leden van Rabobank IJsseldelta hun stem uitbrengen op de vereniging(en) of stichting(en) waaraan zij hun clubhart willen laten zien. Deze stemmen zijn geld waard. Hoe meer stemmen er op een vereniging of stichting uitgebracht worden, des te meer geld deze vereniging of stichting ontvangt. Dit jaar wordt er € 100.000,- verdeeld, dus doe mee!

Rabobank Cooperatie Weken (najaar 2018)

Een sterke lokale omgeving, nu en in de toekomst. Dat is waar Rabobank zich sterk voor maakt. En dan het liefst samen met jullie! Omdat je samen nu eenmaal sterker staat. Via de Rabobank Coöperatie Weken stellen we dit jaar maar liefst 100.000 euro coöperatieve winst beschikbaar voor buurtversterkende en maatschappelijke initiatieven in de regio Zwolle, Kampen, Genemuiden, Hattem en Zwartsluis. Samen voor buurtpower!

Hoe werkt het precies?
Als Rabobank klant bepaal je de verdeling van het bedrag door te stemmen. En dan zijn er nog bonusbedragen voor themacampagnes (3x 2.000 euro) en ludieke video’s (3x 1.000 euro). Zo zetten we samen jullie buurt in de spotlight.

Hart voor de Club (2 jarig traject, gestart in 2017)

Is jouw vereniging of stichting maatschappelijk actief of ben je op zoek naar een samenwerking om jouw vereniging gezonder, duurzamer of maatschappelijk actief te laten worden? En kun je begeleiding van experts gebruiken? Dan is Hart voor de Club wellicht iets voor jou. In dit programma ondersteunen wij zeven clubs met kennis en mankracht. Dit doen we aan de aan de hand van vijf thema’s: bestuurlijk, financieel, duurzaam, gezond en maatschappelijk. Dit programma wordt begeleid door sportkoepel NOC*NSF in afstemming met de regionale sport en cultuur-organisaties en het landelijke instituut voor cultuureducatie en amateurkunst.

Ben je als vereniging toe aan een volgende stap om toekomstbestendig te zijn en te blijven? En heeft jouw club zin om de komende 2 jaar de handen uit de mouwen te steken en samen met andere clubs te leren? Dan is Hart voor de Club iets voor jou.

Contact

Ma-vr: 8.00-21.00 uur Za: 9.00-17.30 uur


Neem 24/7 contact op met Rabo Interhelp

Particulieren

Bedrijven