Aankondiging sluiting kantoor Raalte

11 november 2021 12:44

Steeds meer klanten regelen hun bankzaken via internet of de Rabo App. Eenvoudig, snel en wanneer het hen uitkomt. De coronacrisis heeft dit type dienstverlening versterkt, zowel in gewenning als ook bewustwording van deze mogelijkheden. Zo zag Rabobank het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. “Rabobank beweegt mee met dienstverlening die past bij de vraag van vandaag”, vertelt Marco Dirksen, directeur coöperatieve Rabobank.

Zet de eerste stap in de groene richting met de HuisScan van homeQgo

“Mensen vinden hun weg online, daar bewegen wij als bank in mee”

Daarnaast maken de geldautomaten van de Rabobank, ING en ABN AMRO plaats voor de (gele) automaten van Geldmaat. Hierdoor zijn er binnenkort geen automaten meer binnen in onze kantoren aanwezig. Dit alles leidt ertoe dat steeds minder klanten een bankkantoor bezoeken. Dirksen vervolgt: "Door het afgenomen fysieke bezoek aan onze kantoren en de aanwezige alternatieven is het niet meer passend en rendabel om nog twee kantoren open te houden. Om die reden sluiten wij ons kantoor in Raalte voor de dagelijkse bankzaken en begroeten wij onze klanten vanaf 1 januari 2022 van harte aan de Hanzeweg 3 in Deventer of de Willemskade 1 in Zwolle. Voor adviesgesprekken blijft het voor onze klanten mogelijk om af te spreken op het kantoor in Raalte."

Kijk voor actuele informatie en openingstijden van de kantoren op de website van Rabobank Salland. De locaties en openingstijden van de (sealbag)automaten van Geldmaat bij je in de buurt vind je op www.locatiewijzer.geldmaat.nl.

Mobiele Bankservice

Dirksen: “Het klantgedrag verandert sterk, klanten pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel iets te regelen. De zelfredzaamheid van mensen is enorm toegenomen. En daar bewegen wij als bank in mee.” Rabobank helpt je graag via onze verschillende kanalen met je vragen over dagelijkse bankzaken. Volgens Dirksen realiseert Rabobank zich goed dat er ook een groep klanten is die het soms niet lukt om via de verschillende beschikbare kanalen zelf de bankzaken te regelen. Om ook deze groep klanten goed te helpen, zet Rabobank de Mobiele Bankservice in. Dit team van medewerkers Dagelijkse Bankzaken bezoekt de klant in hun eigen vertrouwde omgeving en biedt praktische hulp. Dirksen: “De Mobiele Bankservice is voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke beperking. Via de Mobiele Bankservice helpen we klanten bij het regelen van een volmacht, het wijzigen van een betaalpakket of geven we uitleg over het online regelen van bankzaken. Dit gebeurt telefonisch of bij hen thuis tenzij een andere locatie beter past. Het is niet mogelijk om contant geld op te nemen of te storten. Zo helpen we elke klant op een manier die het beste bij hem of haar past.”

Meer weten of hulp nodig bij jouw (online) bankzaken?

Wist je dat je vrijwel alle dagelijkse bankzaken 24 uur per dag, 7 dagen per week online regelt? Veel antwoorden vind je op Rabobank.nl. Ook voor gespecialiseerd advies, bijvoorbeeld over de hypotheek, kun je bij ons terecht via een telefoon- of videogesprek. Zo kun je je bankzaken blijven doen zoals je gewend bent, zonder dat je daar de deur voor uit hoeft.

Heb je vragen of hulp nodig bij je (online) bankzaken? Neem telefonisch contact op met één van onze adviseurs via telefoonnummer (088) 722 66 00.