Betaalpas activeren

Hij is er! Je kakelverse Rabo Wereldpas of PASSI-pas is op de mat gevallen. Heb je bij je nieuwe pas ook een nieuwe pincode gekregen? Dan moet je de pas nog activeren. Is het een vervangende pas met dezelfde pincode of heb je bij PostNL getekend voor ontvangst van een geactiveerde pas? Dan kun je ‘m direct gebruiken.

Hoe kan ik mijn bankpas activeren?

Je hebt hiervoor je nieuwe bankpas en je Rabo Scanner nodig. Ook moet je 06-nummer bij ons bekend zijn. Volg de onderstaande stappen:

  1. Log in in Rabo Online Bankieren via de oranje knop ‘Betaalpas activeren’ hieronder.
  2. Vraag een activatiecode aan. Je ontvangt deze als sms op je 06-nummer.
  3. Voer de code in en bevestig met je Rabo Scanner.

Gelukt! Je betaalpas is geactiveerd. Heb je ook een nieuwe creditcard? Activeer dan altijd eerst je betaalpas, dan pas je creditcard.

    Betaalpas activeren

    Ik heb geen Rabo Scanner

    Activeren lukt niet

    Lukt het niet om je pas te activeren via internetbankieren? Kom dan met een geldig legitimatiebewijs langs bij een Rabobank bij jou in de buurt. Ook als je jonger bent dan 18 kun je met een geldig legitimatiebewijs (ID-kaart, rijbewijs of paspoort) zelf je pas activeren. Heb je geen legitimatie, dan kan een ouder of verzorger de pas activeren.

      Vind een Rabobank bij jou in de buurt

      Foutcode 942 oplossen: koppel je pas

      Log in met je nieuwe pas en de Rabo Scanner om je nieuwe pasnummer te koppelen aan internetbankieren. Vergeet niet je nieuwe pasnummer in te vullen. Je kunt maar één pas activeren voor Rabo Online Bankieren. 

      Het kan zijn dat je een vervangende pas eerst moet gebruiken bij een betaal- of geldautomaat. Heb je een vervangende pas met nieuwe pincode? Neem dan telefonisch contact met ons op. Een medewerker kan je bankpas aan internetbankieren koppelen.

      Inloggen met Rabo Scanner

      Neem contact met ons op

      In het buitenland je pas activeren

      Met Rabo Online Bankieren kun je ook in het buitenland je bankpas activeren. Je hebt wel toegang tot internet, een Rabo Scanner en de nieuwe bankpas nodig. Heb je de nieuwe bankpas nog niet ontvangen, heb je geen internetverbinding op vakantie of ben je de Rabo Scanner vergeten? Neem dan contact met ons op.

        Neem contact met ons op

        Veelgestelde vragen

        Ik heb geen activatiecode ontvangen, wat moet ik doen?

        Het komt voor dat het versturen van een activatiecode vertraging oploopt. Wacht je al langer dan een dag of kun je niet zo lang wachten? Kom dan met een geldig legitimatiebewijs langs bij een Rabobank bij jou in de buurt.

        Vind een Rabobank bij jou in de buurt

        Kan ik mijn pas telefonisch of via de app activeren?

        Helaas, om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om telefonisch of via de Rabo Bankieren App een pas te activeren.

        Mijn pincode en mijn pas zijn tegelijkertijd bezorgd, is dat niet gevaarlijk?

        Nee, want de pas wordt inactief verzonden en bij het activeren versturen wij een code naar het 06-nummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven. Alleen als iemand én je pas én je pincode én je telefoon in handen heeft, kan hij of zij je pas activeren.

        De bezorgde pincode-envelop is open of beschadigd, wat moet ik doen?

        Neem in dit geval direct contact op met je Rabobank.

        Neem contact op

        Kan ik mijn betaalpas ook activeren zonder mobiele telefoon?

        Stel, je hebt geen telefoon of je houdt je nummer liever voor jezelf, dat kan. Omdat je in dit geval geen activatiecode kunt ontvangen, sturen we jouw betaalpas via een aangetekende zending met PostNL naar je toe. Het is dan wel zaak dat je thuis bent als de postbezorger aanbelt, alleen jij kunt de pas aannemen. De postbode vraagt om je legitimatie voor hij jou je de pas geeft.

        Ik heb een sms ontvangen dat ik mijn bankpas moet activeren. Wat moet ik doen?

        Als je geen nieuwe pas of pincode hebt aangevraagd, negeer of verwijder dan de sms. Criminelen worden steeds slimmer. Ze kunnen een sms eruit doen zien alsof hij van de Rabobank komt. Klik nooit op een linkje; wij zullen je per sms nooit links sturen. 

        Als je twijfelt over een sms of e-mail, neem dan contact met ons op. Meer tips over veilig bankieren? Kies dan de oranje knop 'Meer over veilig bankieren'.

        Meer over veilig bankieren

        Neem contact met ons op

        Service en Contact