Bankpas activeren

Fijn! Je nieuwe Rabo Wereldpas is binnen. Soms doet je betaalpas het direct, soms moet je de pas eerst activeren. Alleen de pashouder, dat ben jij, kan de betaalpas klaar voor gebruik maken. Dat doe je door hem te activeren in Rabo Online Bankieren.

Vervangende betaalpas, dezelfde pincode

Heb je een vervangende betaalpas aangevraagd omdat je oude exemplaar het niet meer deed? Dan heb je een gloednieuwe pas met dezelfde pincode als van je oude pas. Zo hoef je geen nieuwe pincode te onthouden. Je kunt deze pas direct gebruiken. Je hoeft hem niet te activeren.

Vervangende betaalpas, nieuwe pincode

Je hebt een vervangende betaalpas aangevraagd omdat je denkt dat je oude pas gestolen of kwijt is. Voor de veiligheid is deze betaalpas nog niet direct te gebruiken in geld- en betaalautomaten. Je activeert de pas in Rabo Online Bankieren. Hiervoor heb je de vervangende betaalpas en een Rabo Scanner nodig. Het activeren gaat als volgt: 

  • log in in Rabo Online Bankieren 
  • vraag een activatiecode aan 
  • je ontvangt een sms op je telefoon met de activatiecode 
  • activeer de pas met de activatiecode

Nieuwe betaalpas, nieuwe creditcard en nieuwe pincode

Voor de veiligheid zijn jouw passen niet direct te gebruiken. Je activeert beide passen in Rabo Online Bankieren. Hiervoor heb je de nieuwe betaalpas, creditcard en een Rabo Scanner nodig. Eerst activeer je je nieuwe bankpas:

  • log in in Rabo Online Bankieren
  • vraag een activatiecode aan 
  • je ontvangt een sms op je telefoon met de activatiecode 
  • activeer de pas met de activatiecode 
  • daarna activeer je de nieuwe creditcard

Lees meer over het activeren van je creditcard

Activeren lukt niet

Wanneer het niet lukt om je pas te activeren via internetbankieren, loop dan even binnen bij je Rabobank. Neem je nieuwe en eventueel je oude betaalpas mee, de enveloppe met de pincode én een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, ID-kaart).

 

Vind een Rabobankvestiging bij je in de buurt

Veelgestelde vragen

Ik ben in het buitenland en ik ben vergeten mijn pas te activeren

Als je toegang hebt tot Rabo Internetbankieren (Pro) is er niets aan de hand. Terwijl je geniet van je vakantie activeer je de pas alsof je in Nederland achter je eigen keukentafel zit. 

Is er geen WiFi op je vakantieadres of ben je de Rabo Scanner vergeten mee te nemen? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Kan ik mijn pas telefonisch of via de app activeren?

Helaas, om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om telefonisch of via de Rabo Bankieren App een pas te activeren.

Mijn pincode en mijn pas zijn tegelijkertijd bezorgd, is dat niet gevaarlijk?

Nee, want de pas wordt inactief verzonden en bij het activeren versturen wij een code naar het 06-nummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven. Alleen als iemand én je pas én je pincode én je telefoon in handen heeft, kan hij of zij je pas activeren.

De bezorgde pincode-envelop is open of beschadigd, wat moet ik doen?

Neem in dit geval direct contact op met je Rabobank.

Neem contact op

Betaalpas activeren zonder 06-nummer

Stel, je hebt geen telefoon of je houdt je nummer liever voor jezelf, dat kan. Omdat je in dit geval geen activatiecode kunt ontvangen, sturen we jouw betaalpas via een aangetekende zending met PostNL naar je toe. Het is dan wel zaak dat je thuis bent als de postbezorger aanbelt, alleen jij kunt de pas aannemen. De postbode vraagt om je legitimatie voor hij jou je de pas geeft.