Heb je een afschrift van je spaarrekening nodig voor bijvoorbeeld je eigen boekhouding? Download kosteloos in internetbankieren of de Rabo App je maandafschrift of maak een rekeningoverzicht op maat.

Zo download je een maandafschrift

Volg deze stappen om een maandafschrift van je spaarrekening(en) te downloaden:

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App
  2. Ga naar ’Service’ en dan ’Betaal- en spaarrekening’
  3. Ga naar ’Download transacties / afschrift’
  4. Kies dan voor het tabblad ‘Maandoverzicht’ en de spaarrekening waarvan je een afschrift nodig hebt
  5. Download je overzicht door de juiste maand te selecteren
  6. Open de pdf, sla het overzicht op en/of print het uit
Download maandafschrift

Zo maak je een rekeningafschrift op maat

Heb je de afschriften van een bepaalde periode nodig? Maak dan een aangepast overzicht:

  1. Log in in internetbankieren of de Rabo App
  2. Ga naar ’Service’ en dan ’Betaal- en spaarrekening’
  3. Ga dan naar ’Download transacties / afschrift’
  4. Kies 'Aangepast overzicht rekening(en)'
  5. Kies het bestandsformaat en je spaarrekening of kies voor alle rekeningen
  6. Kies de periode en tik op ‘Bestand downloaden’
  7. Open het bestand, sla het op en/of print het uit
Download aangepast overzicht

Kopie van een afschrift aanvragen

Gebruik je geen internetbankieren of heb je je rekening bij ons opgezegd? Een papieren kopie van je afschriften vraag je bij ons aan. Neem hiervoor contact met ons op. De kopie sturen we binnen 5 werkdagen per post naar je op.

Neem contact met ons op

Zo lang zijn je transacties/rekeningafschriften beschikbaar

Transacties en rekeningafschriften kun je over een bepaalde periode online bekijken of downloaden: 

bij- en afschrijvingen betaal- en spaarrekening bekijken: tot 15 maanden terug bij- en afschrijvingen betaal- en spaarrekening downloaden: tot maximaal 7 jaar terug standaard maandelijkse afschriften bekijken/downloaden: tot 15 maanden terug

Veelgestelde vragen

Kan ik een afschrift downloaden dat ouder is dan acht jaar?

Helaas is de maximale historie van je betaal- en spaarrekeningen 7 jaar. Dit betekent dat je afschriften van 8 jaar en ouder niet kunt downloaden of aanvragen.

Kan ik transacties van mijn spaarrekening meerdere keren downloaden?

Ja, je kunt transacties zo vaak kosteloos downloaden als je wilt.

Het lukt me niet om mijn afschrift te downloaden of openen, wat nu?

We hebben een aantal tips voor je:

Misschien probeer je te veel transacties in één keer te downloaden. Probeer het nog een keer met minder transacties en dus een minder lange periode.Sla het document op je computer op met een nieuwe titel, bijvoorbeeld rekeningafschrift.pdf. Open het document daarna vanaf je computer met Adobe Acrobat Reader.Gebruik een ander programma om je internet te openen. Bijvoorbeeld Google Chrome in plaats van Internet Explorer. Probeer het daarna opnieuw.Gebruik je Internet Explorer? Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Internetopties’ > ‘Geavanceerd’. Zet een vinkje bij ‘versleutelde pagina’s niet op schijf opslaan’.Misschien is er een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer.Mocht het na een paar dagen nog niet lukken, neem dan contact met ons op

Service en Contact