Gewijzigde voorwaarden en tarieven

Om het betalingsverkeer voor jou eenvoudig, snel en veilig te houden werken wij continu aan het verbeteren hiervan. Zo kun je met je stem bankieren via de Rabo Assistent en zijn de meeste betalingen straks binnen enkele seconden verwerkt. Per 1 april hebben wij onze voorwaarden hierop aangepast. Op deze datum hebben wij ook enkele tarieven gewijzigd.

Overzicht van de belangrijkste wijzigingen

Rabo TotaalPakketTarief € 4,70 wordt € 4,80 per maand.
Rabo BasisPakketTarief € 2,80 wordt € 2,90 per maand.
Rabo DirectPakketTarief € 1,50 wordt € 1,55 per maand.
Kosten vervangende pasBij diefstal of verlies betaal je € 3,95 voor een
vervangende betaalpas.
Rabo Online BankierenJe bankiert online in dezelfde omgeving.
Of je nu je telefoon, tablet of computer gebruikt.
Eigen risico bij fraudeHet eigen risico van € 50,- in geval van fraude is
vervallen.
Rabo AssistentJe bankiert met je stem via de Rabo Assistent.
Deze werkt op basis van Google Assistent.
Instant PaymentsJouw betaling wordt binnen enkele seconden
overgemaakt op een rekening, ook van een andere bank.
Dit wordt in 2019 gerealiseerd.
Geldmaat automatenOnze automaten gaan over naar Geldmaat automaten.
In samenwerking met ING en ABN AMRO zorgen we zo
dat contant geld voor iedereen beschikbaar is en
realiseren we een gelijkmatige verdeling van automaten
in Nederland.
Papieren opdrachtHeb je de mogelijkheid om een overboeking via online
bankieren te doen, maar gebruik je hiervoor toch een
papieren acceptgiro of overschrijvingskaart?
Dan betaal je hiervoor 0,50 ct per opdracht.

Onze huidige tarieven en voorwaarden

Tarieven en voorwaarden particuliere betaalproducten

Veelgestelde vragen

Waarom wijzigen wij de kosten?

Om het betalingsverkeer eenvoudig, snel en veilig te houden werken wij continu aan het verbeteren van onze producten en digitale dienstverlening. Ook aanpassingen die komen uit wet- en regelgeving vragen om investeringen in onze dienstverlening. Een deel van de kosten van deze verbeteringen hebben we doorberekend in de nieuwe tarieven. We hebben één online omgeving (Rabo Online Bankieren) ontwikkeld voor bankieren via desktop, tablet of smartphone. Je kunt bankieren met je stem via Rabo Assistant. Betalingen worden sneller verwerkt en het is mogelijk om meer producten en services direct online te regelen.

Waarom worden papieren rekeningafschriften duurder?

Gebruik je naast online bankieren ook nog papieren rekeningafschriften? Per 1 april 2019 wordt het tarief voor papieren rekeningafschriften verhoogd. Eén van de redenen van deze stijging is dat we het gebruik van papier willen beperken, omdat dit milieuvriendelijker is. Daarnaast zien we dat veel van onze klanten gebruik maken van digitale afschriften via Rabo Online Bankieren. De digitale afschriften kun je online bekijken, opslaan en eventueel uitprinten. 

Ontvang je nog papieren rekeningafschriften en wil je dit stopzetten? Dit kan op elk moment via Rabo Online Bankieren.

Ik wil geen papieren rekeningafschriften meer ontvangen

Waarom wijzigen de voorwaarden?

Er zijn productspecifieke wijzigingen doorgevoerd. Denk hierbij aan het vervallen van het eigen risico in geval van fraude. Daarnaast biedt Rabobank één online bankieren omgeving op je telefoon, tablet en computer en worden jouw betalingen straks versneld verwerkt.

Kan ik de voorwaarden op papier ontvangen?

Ja, het is mogelijk om de nieuwe voorwaarden op papier te ontvangen. Ga hiervoor naar jouw Rabobank.

Wat moet ik doen als ik niet akkoord ben met de voorwaarden?

Ben je het niet eens met de gewijzigde tarieven of voorwaarden? Dan kun je zonder kosten jouw Rabo pakket opzeggen. Natuurlijk hopen we dat je hier geen gebruik van maakt. Als wij vóór 1 april 2019 niets van je horen, gaan wij ervan uit dat je de nieuwe tarieven en voorwaarden accepteert.

Zelf regelen & Contact

Zelf regelen Contact Chat