IBAN-Naam check: Voorkom een verkeerde overboeking
De IBAN-Naam Check in Rabo Online Bankieren controleert of je aan de juiste persoon of aan het juiste bedrijf een overboeking doet.
Hoe werkt de IBAN-Naam Check?
Wanneer je via Rabo Online Bankieren of via de Rabo App een overboeking wilt doen, wordt automatisch gecontroleerd of de ingevulde naam van de rekeninghouder en het rekeningnummer overeenkomen met de gegevens die bij ons bekend zijn. Je ontvangt voor het verzenden van een betaling altijd een melding op het scherm.
Welke melding kun je ontvangen?
Bij een overboeking kun je drie verschillende meldingen ontvangen: een groene, blauwe en gele melding:
Veelgestelde vragen over de IBAN-Naam Check
Hulp nodig?
Online klantenservice
Vind je antwoord zelf online
Stel 24/7 je vraag via chat
Sneller antwoord op je vraag
Bel met een van onze medewerkers
Houd rekening met wachttijd
Vind een Rabobank kantoor
Locaties en openingstijden
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Als je ons belt met de app, weten we gelijk wie je bent en kunnen we je veilig en snel helpen. Klik hier en bel ons met de app