
Benodigde documenten na een overlijden
Om de bankzaken na een overlijden te kunnen regelen, hebben we een aantal documenten nodig. Soms is dat alleen de akte van overlijden. Soms hebben we ook andere stukken nodig, zoals een verklaring van erfrecht.
Welke documenten heb ik nodig?
Om na een overlijden toegang te krijgen tot de betaal- en/of spaarrekening(en) van een overledene, hebben wij een aantal documenten nodig. Je vindt hier meer informatie over deze documenten.
Welke stukken heb je nodig?
Dit verschilt per situatie. Daarom heb je na het melden van een overlijden contact met ons zodat je weet welke stukken je moet opsturen We houden de richtlijnen van de Nederlandse Vereniging van Banken aan. Op de site van de NVB kun je alvast checken of je een Verklaring van Erfrecht nodig hebt.
Goed om te weten
Iedere situatie is anders. Wij denken met je mee en bieden jou hulp via de Rabo NabestaandenService en de bijbehorende nabestaandendesk.