Gestort geld mogelijk vals

Heb je nét allemaal euro’s gestort en staat het bedrag niet (volledig) op je rekening? We hebben het geld niet (volledig) op je rekening gezet omdat het geld vermoedelijk vals is. Ontzettend vervelend natuurlijk als je je geld kwijt bent en niet kunt gebruiken. We leggen je uit waarom we dit doen en wat je kunt verwachten.

Wat we met je geld doen

  1. We nemen je geld in
    Biljetten die vermoedelijk vals zijn, storten we niet op je rekening. Op de bon zie je onder ‘Denominatie’ om hoeveel bankbiljetten het gaat.
  2. We onderzoeken of de biljetten echt zijn
    Na dit onderzoek sturen we de biljetten naar De Nederlandsche Bank (DNB). Dit is volgens de wet verplicht. DNB onderzoekt het geld opnieuw en bepaalt of het vals is.
  3. We storten je geld terug of sturen een brief
    Is je geld niet vals? Dan storten we het geld binnen 3 weken terug op je rekening. Is je geld vals? Dan sturen we je binnen 6 weken een brief. Je krijgt geen geld terug.

Veelgestelde vragen

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer