Zo werkt Parkeren met de Rabo App
Je vindt de dienst 'Parkeren' in het overzicht van je Rabo App wanneer je dit hebt aangezet. We leggen je op deze pagina uit hoe je alles rondom parkeren in de app kunt regelen.
Veelgestelde vragen
In de Rabo App via 'Instellingen' > 'Betaalrekeningen' > 'Parkeren' > 'Voertuigen beheren'. Onder 'Parkeren' kun je verder de volgende instellingen aanpassen:
Soms lukt het niet om je parkeersessie te stoppen. Bijvoorbeeld als je telefoon kwijt of leeg is. Of bij internetproblemen en technische storingen. Werkt je telefoon nog wel? Soms helpt het al om de Rabo App af te sluiten en opnieuw te openen of de telefoon opnieuw te starten.
Als het nog steeds niet lukt om de parkeersessie stop te zetten, volg dan deze stappen.
- Open de website van Ease2pay
- Vul je kenteken en optioneel de zonecode in
De zonecode vind je op de parkeerpaal in de buurt of in de reservering van Ease2pay, die reservering vind je in je transactieoverzicht in internetbankieren of de Rabo App. - Klik op 'Volgende stap'
En je ziet een overzicht van je parkeersessie. - Controleer je parkeersessie en klik op 'Stop deze parkeersessie'
Je ontvangt direct een e-mail 'Verzoek om Ease2pay parkeersessie te stoppen' met een link om je parkeersessie te stoppen. Check je spamberichten als je geen bericht in je inbox hebt ontvangen. - Klik op de link in de e-mail en je sessie wordt direct gestopt
Het kan even duren voordat het einde van de parkeersessie zichtbaar is op je overzicht in de app.
Controleer of je in de Rabo App onder 'Parkeergeschiedenis' op de dag en het tijdstip van de parkeerboete een parkeersessie hebt staan. En of je het juiste kenteken hebt geselecteerd. Je ‘Parkeergeschiedenis’ vind je onder de tab ‘Instellingen’ > Betaalrekeningen > Parkeren.
Is dit het geval? Vul een bezwaarschrift in. Hieronder vind je een voorbeeld. Vul dit voorbeeld verder in en stuur de brief met een kopie van je parkeertransactie naar de gemeente waar je geparkeerd stond. De factuur van je parkeertransacties vraag je op de volgende manier aan in de Rabo App.
- Ga naar 'Instellingen' > 'Betaalrekeningen' > 'Parkeren'
- Open 'Parkeergeschiedenis'
- Klik op de gewenste factuur voor de details
Op de factuur vind je ook je parkeerrecht-nummer. Heb je per ongeluk een verkeerd kenteken geselecteerd? Gebruik dan ook onderstaande voorbeeldbrief. Wijzig de tekst in brief met de toelichting dat je wel hebt betaald maar helaas met het verkeerde kenteken. Je ontvangt van de betreffende gemeente een uitspraak op je bezwaar.
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met rabomobility@ease2pay.nl.
Als je vergeet een parkeersessie stop te zetten, lopen de kosten door. Je krijgt de te veel betaalde kosten niet terug. Let er dus op dat je een parkeersessie altijd op tijd stopzet of stel zelf een parkeertijd in voor je de parkeersessie start.
Je krijgt elk uur een gratis melding dat je parkeersessie nog aan staat. Wil je deze melding aan- of uitzetten? Of wil je veranderen hoe vaak je een melding krijgt? Dan kun je dit zelf aanpassen in de app.
Zo stel je parkeerherinneringen in:
- Open de Rabo App
- Ga naar 'Instellingen' > 'Betaalrekeningen' > 'Parkeren'
- Kies Parkeerherinneringen en zet de meldingen aan of uit
Let op: De herinneringen zijn handig, maar je blijft zelf verantwoordelijk voor het stoppen van het parkeren.
Wil je je afmelden voor parkeren met de Rabo App? Dit is hoe het werkt:
- Klik op 'Meld je af voor parkeren' hieronder
- Klik op 'Parkeren verwijderen'
- Bevestig door op 'Parkeren verwijderen' te klikken