Rabo Alerts aanzetten, instellen of uitzetten

Stel meldingen over je rekening in met Rabo Alerts. En ontvang ze op je telefoon of in je e-mail.

Zo stel je je meldingen in

1
Klik op 'Stel je alerts in' hieronder
2
Kies je rekening

Waarvoor je de meldingen wilt instellen

3
Vul een bedrag in bij velden waar dat kan
4
Kies per melding hoe je die wilt ontvangen

Op je mobiele telefoon en/of in de mail

Alle Rabo Alerts op een rij

Stel je je alerts in op je mobiele telefoon? Zet dan eerst het schuifje bij 'Pushbericht op dit apparaat' op groen. Voor de volgende situaties kun je een melding instellen:

Slimme overboekingenJe krijgt een bericht over je ingestelde slimme overboekingen, bijvoorbeeld als deze niet uitgevoerd kon worden.
Saldo lager dan € <bedrag>Je krijgt een melding als het bedrag op je rekening lager is dan een bepaald bedrag. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Saldo hoger dan € <bedrag>Je krijgt een melding als het bedrag op je rekening hoger is dan een bepaald bedrag. Kies zelf vanaf welk bedrag je deze meldingen wilt ontvangen.
Budget AlertJe krijgt een bericht als je over je ingestelde budget gaat.
BijschrijvingJe krijgt een melding als een bedrag is bijgeschreven op je rekening.
AfschrijvingJe krijgt een melding als een bedrag is afgeschreven van je rekening.
Betaalverzoek betaaldJe krijgt een melding als een betaalverzoek betaald is.
Betaalverzoek niet betaaldJe krijgt een melding als een betaalverzoek niet is betaald na 4 dagen.
Onvoldoende saldo na incassoJe krijgt een melding als je onvoldoende geld op je rekening hebt na een automatische incasso. Je hebt dan 4 werkdagen om dit bedrag aan te vullen. Als je je rekening niet op tijd aanvult, wordt de automatische incasso teruggeboekt.
Afschrijving eerste incassoJe krijgt een bericht als een bedrijf voor de eerste keer een incasso (automatische afschrijving) bij je doet.
Afgekeurde betaalopdrachtJe krijgt een bericht als je betaalopdracht is afgekeurd. Mogelijk door fout ingevulde gegevens.
Uitgestelde betaalopdrachtJe krijgt een bericht als je betaalopdracht wordt uitgesteld. Mogelijk door een te laag bedrag op je rekening.

Veelgestelde vragen