Wij proberen ervoor te zorgen dat je altijd en overal kunt bankieren. Is één van onze diensten niet beschikbaar door een storing? Hier vindt je alternatieve oplossingen zodat je in veel gevallen toch je bankzaken kunt regelen.
Bankieren tijdens een storing
Je kunt je saldo checken via:
Je kunt als volgt nagaan wat de status van een betaalopdracht is:
Rabo Internetbankieren en de Rabo App
Kijk of de opdracht in het overzicht van bij- en afschrijvingen staat. Staat de opdracht daar niet? Misschien is de opdracht afgekeurd, uitgesteld of nog in behandeling. Check de status van je opdracht in het scherm 'Te verwerken opdrachten'.
Bij spoed
Neem telefonisch contact op met je Rabobank.
Je kunt een overboeking doen via:
Bij spoed
Goed om te weten: aan een spoedbetaling zijn kosten verbonden.
Checken of je betaling bij een webshop gelukt is, doe je als volgt:
Rabo Internetbankieren, de Rabo App
Kijk of de opdracht in het overzicht van bij- en afschrijvingen staat. Staat de opdracht daar niet? Controleer dan of de opdracht is afgekeurd of uitgesteld of nog in behandeling is. Je kunt dit zien in het scherm 'Te verwerken opdrachten'.
Contact met de webshop
Bel of mail met de webshop. Zij kunnen je vertellen of de betaling gelukt is.
Neem contact op met het Service Centrum Beleggen. Als er een algemene storing is in Rabo Internetbankieren Beleggen kun je hier een beleggingsorder plaatsen. Het werkt als volgt:
- Bel het Service Centrum Beleggen op 030-2313131, keuze 2.
- Hou je 8-cijferige effectenrekeningnummer bij de hand.
- Bij een gedeeltelijke storing in Rabo Internetbankieren Beleggen zie je een bericht onder 'Mededelingen' in het grijze kader boven je effectenportefeuille. Je kunt mogelijk wel gewoon orders plaatsen.
- Is er geen sprake van een (algemene) storing, maar kun je toch geen beleggingsorder plaatsen? Neem dan contact op met je beleggingsadviseur.
- Als je zelfstandig belegt via Rabo Zelf Beleggen, bel dan het Service Centrum Beleggen (030-2313131, keuze 3).
Een incasso terugboeken kan tot acht weken na de afschrijving. In de meeste gevallen kun je dus wachten met terugboeken tot de storing verholpen is.
Is de termijn van acht weken bijna verstreken en is er een storing? Neem dan contact op met je Rabobank.
Pas of creditcard blokkeren
Door een nieuwe pas of creditcard aan te vragen, blokkeer je automatisch je oude pas. Geef bij de aanvraag aan dat je pas gestolen of kwijt is. Blokkeer en vervang je pas of creditcard als volgt:
- pas via internetbankieren
- creditcard via internetbankieren
- via 'Service' in de Rabo App
- telefonisch via uw Rabobank
- via Interhelp (7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken op +31 88 722 67 67)
Pas instellen buiten Europa
- via Rabo Internetbankieren
- via 'Service' in de Rabo App
- telefonisch via uw Rabobank
- via Interhelp (7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken op +31 88 722 67 67)
Paslimiet verhogen
- paslimiet voor één keer of voor altijd wijzigen via Rabo Internetbankieren
- via 'Service' in de Rabo App
- telefonisch via uw Rabobank
Pincode pas of creditcard opvragen
- pas via internetbankieren (als je kunt inloggen met een andere bankpas)
- creditcard via internetbankieren (je logt in met je bankpas)
- via 'Service' in de Rabo App
- langsgaan bij je Rabobank
Vreemde valuta
- bezoek een kantoor van GWK Travelex of kijk op Gwktravelex.nl
Meer over onze online bankdiensten