Rabo OnlineKey: veilig inloggen als extra gebruiker

De Rabo Online Key is een speciale pas waarmee extra gebruikers veilig kunnen inloggen in Rabo Business Banking Pro. Je kunt er mee online bankieren en met IDEAL betalen, maar niet mee pinnen of betalen in winkels of restaurants. Handig én veilig voor jezelf en voor je medewerkers.

Geef je medewerkers veilig toegang tot online bankierenIedere medewerker zijn eigen Rabo OnlineKey: mét eigen pincode én persoonlijke autorisatiesNiet te gebruiken in winkels, restaurants of om te pinnen

Rabo OnlineKey pas voor medewerkers

Handig voor medewerkers

Rabo OnlineKey is er speciaal om online te bankieren. Je kunt er dus geen geld mee opnemen bij een geldautomaat of betalen via een betaalautomaat in een winkel of restaurant. Je kunt er wel geld mee overboeken of transacties ondertekenen én met iDEAL betalen in een webshop. Wat je er binnen Rabo Business Banking Professional precies mee kunt doen, hangt af van de voor de gebruiker ingestelde autorisaties. Deze autorisaties kun je per gebruiker instellen.

Veelgestelde vragen

Hoe activeer ik mijn Rabo OnlineKey?

Na ontvangst van de Rabo OnlineKey, de bijbehorende pincode en Rabo Scanner, kun je de Rabo OnlineKey activeren.

We sturen per sms een 6-cijferige code naar het mobiele nummer dat is opgegeven tijdens de aanvraag van de Rabo OnlineKey. Deze code heb je nodig om de pas te activeren. Er zit geen tijdlimiet aan het activeren via sms. Het opgegeven mobiele nummer wordt eenmalig voor activatie gebruikt.

Goed om te weten: ook de wettelijk vertegenwoordiger van je werkgever kan de Rabo Online Key activeren.

Activeer meteen
Kunnen meerdere collega’s met één Rabo OnlineKey werken?

Nee, iedere gebruiker ontvangt een eigen Rabo OnlineKey op zijn of haar naam en een nieuwe pincode.

Wat kost de Rabo OnlineKey?

Een extra gebruiker voor Rabo Business Banking Pro kost € 2 per maand. Hierbij is de Rabo Online Key en Rabo Scanner inbegrepen.

Bekijk de tarieven van onze zakelijke betaalproducten
Wat gebeurt er bij diefstal of vermoeden van fraude?

Wanneer er sprake is van diefstal of een vermoeden van fraude, is het raadzaam om eerst de Online Key te blokkeren in Rabo Business Banking. Dat kan via de app of via de desktop-omgeving. Als de medewerker toegang heeft tot de app, kan hij dit zelf regelen. Zo niet, dan kan de wettelijk vertegenwoordiger de pas blokkeren. Mocht de wettelijk vertegenwoordiger geen toegang meer hebben tot Rabo Business Banking, neem dan contact op met Rabo Interhelp, bereikbaar via (088) 722 67 67. Rabo Interhelp is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Hulp bij Rabo OnlineKey

Zakelijke betaalpas activerenNieuwe zakelijke betaalpas aanvragenOntdek meer