Zakelijk betalen buitenland: BIC (SWIFT) en IBAN

Als je importeert naar Nederland krijg je te maken met internationaal betalingsverkeer. En dan heb je extra betalingsgegevens nodig zoals BIC (SWIFT-adres), de landcode en IBAN. Hier lees je waar je ze vindt.

BIC (SWIFT-adres) van de Rabobank

De BIC (Business Identifier Code) van de Rabobank is: RABONL2U Bij de BIC van Rabobank hoort het adres: Croeselaan 18, 3521 CB, Utrecht Voer RABONL2UXXX in bij een BIC met 11 tekens De BIC van een andere (buitenlandse) bank vind je via de website swift.com

Internationaal zakelijk betalen buiten het SEPA-gebied

Als je geld overmaakt naar een land buiten het SEPA-gebied dan heb je de BIC (Business Identifier Code), ook wel het SWIFT-adres, nodig. Elke bank heeft een unieke code. Staat deze BIC niet in de betaalopdracht, dan wordt de betaling niet geautomatiseerd verwerkt. De betaling wordt dan door Rabobank aangevuld met de juiste gegevens, waarvoor kosten in rekening worden gebracht.

Betalingsinformatie per land

Check voordat je een internationale betaling doet altijd even de betalingsinformatie per land. Hier vind je nuttige informatie voor betalingen van en naar het buitenland, zoals de landcode en de muntsoort.

Afwijkende routering

Je kunt er in internetbankieren voor kiezen om bij specifieke instructies een voorkeursrouting op te geven. Het kan voorkomen dat de bank die je ingeeft niet tot ons netwerk behoort. In dat geval proberen wij de betaling via ons eigen netwerk naar de correspondentbank van je voorkeur te verzenden.

Een voorkeursrouting leidt niet altijd tot een efficiëntere en goedkopere verwerking dan wanneer de betaling via ons netwerk verwerkt wordt. We hebben namelijk met diverse correspondentbanken afspraken gemaakt, zodat er geen onnodige kosten worden ingehouden. Ook kunnen betalingen zonder voorkeursrouting vaak sneller en directer verwerkt worden, omdat er dan minder schakels in de keten nodig zijn.

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer