Veilig betalen met je zakelijke creditcard

Een hotel reserveren of je nieuwe zakelijke laptop afrekenen. Makkelijk en snel met je zakelijke creditcard. Maar is het ook veilig? Dat zit met je creditcard wel goed want als creditcardgebruiker kun je op verschillende verzekeringen, rechten en technieken vertrouwen. We vertellen je meer.

Geschil over levering

Het is altijd vervelend als je met je creditcard een artikel via internet hebt gekocht dat niet wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met het bedrijf waar je het product hebt gekocht en vraag na wat er niet goed is gegaan met de levering. Lukt het niet alsnog geleverd te krijgen, vraag dan of je geld terug kunt krijgen. De Rabobank is geen partij bij een koopovereenkomst en geeft ook geen aflevergarantie.

Komen jullie er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op.

Neem contact met ons op

Aankoopverzekering

Na betaling met je zakelijke creditcard zijn bijna alle aankopen 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Wil je meer weten over de kenmerken van de aankoopverzekering? Bekijk dan onze servicepagina over creditcardverzekeringen.

Meer over creditcardverzekeringen

Visa Secure en Mastercard ID Check

Bij online betalingen is het belangrijk dat je bevestigt dat je de eigenaar van de creditcard bent. Om dit te garanderen kan er gevraagd worden dit te bevestigen via Visa Secure of de Mastercard ID Check. Hiermee zet je een digitale handtekening onder online aankopen die je betaalt met je creditcard.

Als je een online betaling bevestigt, vragen wij je om de kleurcode te scannen met de Rabo Scanner. Hierna ontvang je een signeercode waarmee je de online betaling bevestigt. Daar komt een andere bevestigingsmogelijkheid bij.

Nog eenvoudiger én veiliger betalen met 3D Secure

Begin 2021 introduceerden we een nieuwe manier van online betalen met je creditcard. Hierdoor is betalen nog eenvoudiger én veiliger. Steeds meer online verkopers gebruiken deze nieuwe 3D Secure methode (2.0). Beide methoden (1.0 en 2.0) blijven voorlopig naast elkaar bestaan.

Lees hoe je betaalt met het nieuwe 3D Secure 2.0

Wat betekent de CVC-code en CVV-waarde?

De Card Verification Value (CVV) en Card Verification Code (CVC) zijn 3-cijferige codes op de achterkant van de creditcard. De codes dragen bij aan een extra beveiliging bij online creditcard betalingen.

24/7 fraudepreventie

Net als bij andere betaalmiddelen komt ook bij creditcards helaas misbruik voor. Wij monitoren alle zakelijke creditcardtransacties op mogelijk misbruik. Zien wij iets verdachts? Dan kunnen we maatregelen treffen en nemen zo nodig contact met je op. Een van de mogelijke maatregelen is het blokkeren van de creditcard. Natuurlijk brengen we je hiervan op de hoogte als dit gebeurt.

Veelgestelde vragen

Ik heb het vermoeden dat er fraude gepleegd is met mijn creditcard. Wat kan ik doen?

Dat is vervelend. Blokkeer zelf direct je creditcard in de Rabo App via ‘Service’ of log direct in via onderstaande knop. Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op.

Blokkeer je creditcardNeem contact met ons opLees meer over fraude of misbruik van je zakelijke creditcard
Ik ben mijn creditcard verloren. Wat nu?

Als je je zakelijke creditcard verloren bent, blokkeer je deze direct. Dit kan in de Rabo App via ‘Zelf Regelen’. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. Nadat de creditcard definitief is geblokkeerd, ontvang je binnen vijf werkdagen een nieuwe creditcard.

Als je denkt de creditcard nog terug te vinden. blokkeer je deze tijdelijk. Zodra je je creditcard weer hebt gevonden deblokkeer deze weer net zo eenvoudig in de Rabo App.

Lees meer over creditcard kwijt, gestolen of kapotBlokkeer je creditcard
Hoe wijzig ik de pincode van mijn creditcard?

De pincode van je creditcard kun je zelf wijzigen bij een geldautomaat van Rabobank of Geldmaat. Daar voer je de huidige pincode in en kies je de menu-optie ‘Pincode wijzigen’.

Neem contact met ons op