Geschil over levering
Het is altijd vervelend als je met je creditcard een artikel via internet hebt gekocht dat niet wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met het bedrijf waar je het product hebt gekocht en vraag na wat er niet goed is gegaan met de levering. Lukt het niet alsnog geleverd te krijgen, vraag dan of je geld terug kunt krijgen. De Rabobank is geen partij bij een koopovereenkomst en geeft ook geen aflevergarantie.
Komen jullie er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op.
Aankoopverzekering
Na betaling met je zakelijke creditcard zijn bijna alle aankopen 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Wil je meer weten over de kenmerken van de aankoopverzekering? Bekijk dan onze servicepagina over creditcardverzekeringen.
Visa Secure en Mastercard ID Check
Bij online betalingen is het belangrijk dat je bevestigt dat je de eigenaar van de creditcard bent. Om dit te garanderen kan er gevraagd worden dit te bevestigen via Visa Secure of de Mastercard ID Check. Hiermee zet je een digitale handtekening onder online aankopen die je betaalt met je creditcard.
Als je een online betaling bevestigt, vragen wij je om de kleurcode te scannen met de Rabo Scanner. Hierna ontvang je een signeercode waarmee je de online betaling bevestigt. Daar komt een andere bevestigingsmogelijkheid bij.
Nog eenvoudiger én veiliger betalen met 3D Secure
Begin 2021 introduceerden we een nieuwe manier van online betalen met je creditcard. Hierdoor is betalen nog eenvoudiger én veiliger. Steeds meer online verkopers gebruiken deze nieuwe 3D Secure methode (2.0). Beide methoden (1.0 en 2.0) blijven voorlopig naast elkaar bestaan.
Wat betekent de CVC-code en CVV-waarde?
De Card Verification Value (CVV) en Card Verification Code (CVC) zijn 3-cijferige codes op de achterkant van de creditcard. De codes dragen bij aan een extra beveiliging bij online creditcard betalingen.
24/7 fraudepreventie
Net als bij andere betaalmiddelen komt ook bij creditcards helaas misbruik voor. Wij monitoren alle zakelijke creditcardtransacties op mogelijk misbruik. Zien wij iets verdachts? Dan kunnen we maatregelen treffen en nemen zo nodig contact met je op. Een van de mogelijke maatregelen is het blokkeren van de creditcard. Natuurlijk brengen we je hiervan op de hoogte als dit gebeurt.
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Contact' en kies 'Bel mijn bank'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer