Betaaldiensten

Met invoering van deze regelgeving zijn drie diensten ontstaan:

  1. Rekeninginformatiedienst: een bedrijf kan het saldo en/of transacties van je betaalrekening opvragen
  2. Betaalinitiatiedienst: een bedrijf kan rechtstreeks een betaling vanuit je betaalrekening starten
  3. Bevestiging beschikbaarheidsbedrag: een bedrijf kan controleren of je voldoende saldo hebt op je betaalrekening

Jij beslist

Je hoeft andere bedrijven geen toegang te verlenen tot je betaalrekening als je dit niet wilt. Wil je bedrijven geen toegang verlenen tot je betaalrekening? Dan hoef je niets te doen. Als je geen toegang geeft, blijft alles zoals het is. Indien je wel toegang geeft, kun je deze elk moment weer intrekken via de Rabo App en Rabo Online Bankieren. Je vindt dit onder Profiel en dan ‘Toegang en ondertekenen’.

Al je bankzaken geregeld vanuit de Rabo App

Je kunt je betaalgegevens delen met andere bedrijven, maar ook met ons. Bijvoorbeeld je betaalgegevens van andere banken. Stel, je bankiert naast de Rabobank, bij een andere bank. Dan kun je deze betaalrekening eenvoudig toevoegen in jouw Rabobank-omgeving. Zo heb je al je rekeningen bij elkaar in één app. Handig en overzichtelijk. Kijk in jouw Rabo App of Rabo Online Bankieren voor een overzicht van betaalrekeningen van andere banken die je kunt toevoegen aan de Rabo App. Nog geen Rabo App? Download hem hier en regel je financiën waar en wanneer je wilt.

Apple App Store badge
Google Play Store badge

Ook klant bij ABN AMRO of ING?

Heb je naast je betaalrekening bij ons, ook een betaalrekening bij ABN AMRO of ING? Dan kun je deze rekening toevoegen in jouw Rabo App. Probeer het eens en ontdek het gemak van al je rekeningen in 1 app. Je vindt de functie in jouw Rabo App en Rabo Online Bankieren bij: 'Service' > 'Rekening bij andere bank'.

Veelgestelde vragen over PSD2

Veelgestelde vragen over de betaaldiensten

Veelgestelde vragen over toestemming geven, veiligheid en privacy