Betaalpas activeren

    Hij is er! Je nieuwe of vervangende betaalpas is op de mat gevallen. Die wil je natuurlijk meteen gebruiken. We leggen je precies uit wat je daarvoor moet doen.

    Je hoeft niet altijd te activeren

    Heb je een vervangende betaalpas ontvangen met dezelfde pincode? Of heb je bij PostNL getekend voor ontvangst van een geactiveerde betaalpas? Dan hoef je geen actie meer te ondernemen. Je pas is al klaar voor gebruik.  

    Denk er wel aan om je nieuwe pas te koppelen door in te loggen bij internetbankieren. Daarmee koppel je je nieuwe pas automatisch ook aan de Rabo App.

    Ook als je huidige betaalpas is geblokkeerd en je wilt deze deblokkeren, hoef je niet te activeren. Volg dan de stappen om je pas te deblokkeren.

      Nieuwe pas koppelen Betaalpas deblokkeren

      Zo activeer je je betaalpas

      Leg het volgende klaar voordat je gaat activeren:

      • nieuwe betaalpas
      • mobiele telefoon: we sturen je een activatiecode per sms, dus je 06-nummer moet in ons systeem staan
      • Rabo Scanner om de activatie te bevestigen

      Ligt alles klaar? Activeren maar!

      Activeer betaalpas Zakelijke klant

      Online bankieren met je nieuwe betaalpas

      Koppel je nieuwe betaalpas opnieuw aan internetbankieren en de Rabo App. Dat doe je door eerst een keer in te loggen in internetbankieren.

      Vergeet niet je nieuwe pasnummer in te vullen in het inlogscherm. Na een paar minuten is ook de Rabo App bijgewerkt. Dat gaat vanzelf.

      Inloggen met Rabo Scanner

      Als het niet meteen lukt

      Check je telefoonnummer

      Heb je geen activatiecode ontvangen? Controleer dan of je 06-nummer bij ons bekend is.

      • Ga naar je Profiel
      • Klik of tik op je naam
      • Kies ‘Contactgegevens wijzigen’
      • Kijk of je telefoonnummer is ingevuld en klopt. Je past het aan door op het potloodje te klikken.

      Je gegevens bekijken

      Foutcode 942 oplossen

      Deze foutmelding zie je als je niet kunt inloggen met je betaalpas. Controleer in het inlogscherm van internetbankieren of je nieuwe pasnummer daar is ingevuld. 

      Pasnummer controleren

      Check je Rabo Scanner

      Zijn de batterijen van je Rabo Scanner misschien leeg? Die kun je gelukkig zelf vervangen. 

      Maar de scanner kan natuurlijk ook kapot zijn, of misschien heb je er geen. Vraag in dat geval een nieuwe aan.

      Rabo Scanner aanvragen

      Neem contact op

      Alle tips geprobeerd en nog steeds geen succes? Neem in dat geval even contact met ons op. We helpen je dan met het activeren.

      Contact opnemen

      Veelgestelde vragen

      Kan ik mijn betaalpas telefonisch of via de app activeren?

      Helaas, om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om telefonisch of via de Rabo App een pas te activeren.

      Mijn pincode en mijn betaalpas zijn tegelijkertijd bezorgd, is dat niet gevaarlijk?

      Nee, want de betaalpas wordt inactief verzonden en bij het activeren versturen wij een code naar het 06-nummer dat je bij de aanvraag hebt opgegeven. Alleen als iemand én je betaalpas én je pincode én je telefoon in handen heeft, kan hij of zij je pas activeren.

      De bezorgde pincode-envelop is open of beschadigd, wat moet ik doen?

      Neem in dit geval direct contact op met je Rabobank.

      Neem contact op

      Kan ik mijn betaalpas ook activeren zonder mobiele telefoon?

      Stel, je hebt geen telefoon of je houdt je nummer liever voor jezelf, dat kan. Omdat je in dit geval geen activatiecode kunt ontvangen, sturen we jouw betaalpas via een aangetekende zending met PostNL naar je toe. Het is dan wel zaak dat je thuis bent als de postbezorger aanbelt, alleen jij kunt de pas aannemen. De postbode vraagt om je legitimatie voor hij jou je de pas geeft.

      Ik heb een sms ontvangen dat ik mijn betaalpas moet activeren. Wat moet ik doen?

      Als je geen nieuwe betaalpas of pincode hebt aangevraagd, negeer of verwijder dan de sms. Criminelen worden steeds slimmer. Ze kunnen een sms eruit doen zien alsof hij van de Rabobank komt. Klik nooit op een linkje; wij zullen je per sms nooit links sturen. 

      Als je twijfelt over een sms of e-mail, neem dan contact met ons op. Meer tips over veilig bankieren? Kies dan de oranje knop 'Meer over veilig bankieren'.

      Meer over veilig bankieren

      Neem contact met ons op

      Service en Contact