Rabo Bankieren App installeren

In de rij voor de kassa even snel je saldo aanvullen omdat je anders rood staat. Dat doe je met de Rabo Bankieren App. Met de app heb je je bankzaken altijd bij de hand. Installeer de Rabo Bankieren App op je telefoon of tablet.

De Rabo Bankieren App installeren

Voordat je de Rabo Bankieren App installeert, is het handig als je een betaalrekening van de Rabobank hebt. Heb je nog geen betaalrekening bij ons, dan kun je die in de app aanvragen.

De Rabo Bankieren App is geschikt voor telefoons en tablets met de besturingssystemen iOS en Android.

Installeer de Rabo Bankieren App op je iPhone of iPad

Heb je een iPhone of iPad? Je installeert de app in de App Store.

  1. Ga via de knop hierboven naar de App Store.
  2. Kies voor ‘Download’.
  3. Kies daarna voor ‘Installeren’.
  4. Voer je Apple ID wachtwoord in.
  5. De Rabo Bankieren App staat nu op je toestel.

Installeer de app op je Android telefoon of tablet

Als je een Android-toestel hebt, installeer je de Rabo Bankieren App in de Google Play Store.

  1. Ga via de knop hierboven naar de Google Play Store.
  2. Kies voor ‘Installeren’.
  3. De Rabo Bankieren App staat nu op je toestel.

Maak de Rabo Bankieren App klaar voor gebruik

Voordat je de app gebruikt, registreer je je telefoon of tablet. Hierbij heb je een bankpas en een Rabo Scanner nodig. Volg deze stappen in de Rabo Bankieren App:

  1. Kies ‘Inloggen’ en vervolgens ‘Registreren’. 
  2. Toets je rekeningnummer in vanaf de nul. 
  3. Toets je pasnummer in en kies voor ‘Kleurcode’ ophalen. 
  4. Doe je bankpas in de Rabo Scanner en volg de instructies op de Rabo Scanner. 
  5. Scan met de Rabo Scanner de kleurcode op het scherm. 
  6. Toets de inlogcode op het scherm van de Rabo Scanner in op je telefoon of tablet. 
  7. Kies voor ‘Inloggen’. 
  8. Lees de voorwaarden. Ben je akkoord? Kies dan voor ‘Volgende’. 
  9. Geef je toestelnaam op en kies ‘Volgende’. 
  10. Als je nog niet eerder een vijfcijferige toegangscode hebt ingesteld, kun je die nu instellen. Bedenk een vijfcijferige toegangscode die je goed kunt onthouden, vul die in en kies ‘Volgende’. 
  11. Gebruik de Rabo Scanner nog een keer om te ondertekenen. 
  12. Toets op je telefoon of tablet de signeercode in die op de scanner verschijnt en kies ‘Ondertekenen’.

Je registratie is klaar! Vanaf nu heb je de app voor al je dagelijkse bankzaken. Inloggen doe je met de vijfcijferige code die je hebt aangemaakt. Je maakt de app persoonlijk met een gebruikersnaam en profielfoto.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om de app te installeren, hoe komt dat?

Misschien heeft je telefoon of tablet een te oude versie van het besturingssysteem. Voor het installeren van de app is minimaal iOS vanaf versie 9.0 of Android vanaf 4.4 nodig.

Het lukt me niet op de app te updaten, hoe kan dat?

Als het niet lukt om de app te updaten, check dan of je het besturingssysteem van je telefoon of tablet moet updaten.

Lees meer over het updaten van het besturingssysteem

Als ik de app verwijder, blijven er dan gegevens achter?

Nee, er blijven geen gegevens achter op je telefoon of tablet. Bankieren via de Rabo Bankieren App is net zo veilig als via Rabo Online Bankieren. De app gebruikt een beveiligde omgeving.

Lees meer over veilig bankieren

Mijn toestel met daarop de Rabo Bankieren App is gestolen of kwijt. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend! Als je toestel gestolen of kwijt is, verwijder je voor de zekerheid de toestelregistratie van het apparaat. Dit doe je in Rabo Online Bankieren.

  1. Log in in Rabo Online Bankieren.
  2. Je komt op de pagina 'Mijn Overzicht'.
  3. Ga in het menu 'Zelf regelen' naar 'Meer zelf regelen'.
  4. Kies 'Toegang'.
  5. Kies 'Toestelregistraties', je ziet nu een pop-up scherm.
  6. Selecteer het toestel dat je wilt verwijderen.
  7. Kies 'Registratie verwijderen'.
Waarom moet ik mijn telefoon/tablet opnieuw registreren?

In de volgende gevallen is het nodig je telefoon of tablet opnieuw te registreren.

  • Als je de app vier maanden lang niet gebruikt.
  • Er is een software-update van het besturingssysteem geweest.
  • Je hebt alle cookies verwijderd.
  • De app staat op meerdere toestellen geregistreerd en je hebt op een van die toestellen gekozen voor ‘Toestelregistraties opheffen’.