Rabo Bankieren App installeren

In de rij voor de kassa even snel je saldo aanvullen omdat je anders rood staat. Het kan in de Rabo Bankieren App. Met de app heb je je bankzaken altijd bij de hand. Installeer de Rabo Bankieren App op je telefoon of tablet.

De Rabo Bankieren App downloaden

De Rabo Bankieren App is geschikt voor telefoons en tablets met de besturingssystemen iOS en Android.

Zo installeer je de Rabo Bankieren App

Voordat je de app kunt gebruiken, registreer je je telefoon of tablet. Heb je de app nooit eerder geïnstalleerd, dan heb je hiervoor je bankpas en Rabo Scanner nodig.

  1. Open de Rabo Bankieren App op je toestel en kies ‘Inloggen’.
  2. Kies ‘Nee’ en vervolgens ‘Registreren’.
  3. Houd je bankpas en Rabo Scanner bij de hand en volg de stappen in de app.

Je registratie is klaar! Vanaf nu heb je de app voor al je dagelijkse bankzaken. Inloggen doe je met de vijfcijferige code die je hebt aangemaakt. Je maakt de app persoonlijk met een gebruikersnaam en profielfoto.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om de app te installeren, hoe komt dat?

Misschien heeft je telefoon of tablet een te oude versie van het besturingssysteem. Voor het installeren van de app is minimaal iOS vanaf versie 9.0 of Android vanaf 4.4 nodig.

Het lukt me niet op de app te updaten, hoe kan dat?

Als het niet lukt om de app te updaten, check dan of je het besturingssysteem van je telefoon of tablet moet updaten.

Lees meer over het updaten van het besturingssysteem

Als ik de app verwijder, blijven er dan gegevens achter?

Nee, er blijven geen gegevens achter op je telefoon of tablet. Bankieren via de Rabo Bankieren App is net zo veilig als via Rabo Online Bankieren. De app gebruikt een beveiligde omgeving.

Lees meer over veilig bankieren

Mijn toestel met daarop de Rabo Bankieren App is gestolen of kwijt. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend! Als je toestel gestolen of kwijt is, verwijder je voor de zekerheid de toestelregistratie van het apparaat. Dit doe je in Rabo Online Bankieren.

  1. Log in in Rabo Online Bankieren.
  2. Je komt op de pagina 'Mijn Overzicht'.
  3. Ga in het menu 'Zelf regelen' naar 'Meer zelf regelen'.
  4. Kies 'Toegang'.
  5. Kies 'Toestelregistraties', je ziet nu een pop-up scherm.
  6. Selecteer het toestel dat je wilt verwijderen.
  7. Kies 'Registratie verwijderen'.
Waarom moet ik mijn telefoon/tablet opnieuw registreren?

In de volgende gevallen is het nodig je telefoon of tablet opnieuw te registreren.

  • Als je de app vier maanden lang niet gebruikt.
  • Er is een software-update van het besturingssysteem geweest.
  • Je hebt alle cookies verwijderd.
  • De app staat op meerdere toestellen geregistreerd en je hebt op een van die toestellen gekozen voor ‘Toestelregistraties opheffen’.