Voorkeuren
Taal
Pas de taal aan
Beeldscherm
Kies of je een lichte of donkere achtergrond wil

Rabo App installeren en activeren

Installeer de Rabo App op je toestel en activeer de app. Kies voor online bankieren met of zonder Rabo Scanner.

Installeer de app op je telefoon of tablet

Scan de QR-code met je telefoon of tablet. De app is geschikt voor iOS en Android.

Download de app

De Rabo App activeren

Activeren met ID-bewijs

Activeren met Rabo Scanner

Je kunt de Rabo App eenvoudig en veilig activeren op je toestel met je ID-bewijs. Ook op een tweede of extra toestel.

Bankieren met de app

Je logt altijd in met je 5-cijferige toegangscode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Je ondertekent opdrachten altijd met je 5-cijferige toegangscode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Wil je op je computer bankieren?

Je logt in en ondertekent opdrachten door de QR-code op je computerscherm te scannen met de app. Je kunt ook inloggen met je 5-cijferige toegangscode. Hiervoor moet je eerst je browser registreren.

Ben je je 5-cijferige code vergeten? Dan heb je je ID-bewijs weer nodig om een nieuwe toegangscode te maken.

Activeer de app met ID-bewijs

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om de Rabo App te installeren of te updaten. Wat kan ik doen?

Update eerst je besturingssysteem. Voor het installeren van de app is minimaal iOS vanaf versie 14.0 of Android vanaf 8.0 nodig.

Lukt het niet om de app met de QR-code te downloaden? Zoek dan in de App Store of Google Play Store naar 'Rabo Bankieren'. Klik op 'Download' of kies 'Installeren'.

Wat doe ik als mijn telefoon of tablet met daarop de Rabo App gestolen of kwijt is?

Verwijder dan voor de zekerheid de toestelregistratie van het apparaat. Dit doe je op een andere mobiele telefoon, tablet, laptop of computer. Om in te loggen heb je je betaalpas en Rabo Scanner nodig.

  1. Klik op onderstaande link 'Verwijder toestelregistratie'
  2. Ga naar 'Instellingen'
  3. Kies bij 'Toegang, veiligheid en privacy' voor 'Toesteloverzicht'
  4. Selecteer je toestelregistratie en kies 'Verwijder'

Is het niet gelukt? Neem dan contact met ons op.

Verwijder toestelregistratie

Kan ik een zakelijke rekening toevoegen aan de app?

Ja, dat kan. Voeg dan een zakelijk profiel toe in de app.

Zakelijk profiel toevoegen in de app

Blijven er gegevens achter als ik de Rabo App verwijder?

Nee, er blijven geen gegevens achter op je telefoon of tablet. De Rabo App gebruikt een beveiligde omgeving.

Waarom moet ik de app op mijn telefoon/tablet opnieuw activeren?

Je moet de Rabo App opnieuw activeren als:

je 4 maanden niet bent ingelogd in de app een update van de app is uitgevoerd cookies zijn verwijderd van je toestel je de melding krijgt 'Let op: u kunt niet inloggen op dit toestel (962)'
Rabo App installeren en activeren - Rabobank