Inzicht in je geldzaken

Inzicht met de Rabo App

Praten over geld begint met inzicht in je geldzaken. Daarom geeft de Rabobank je nu nóg meer informatie voor een goed gesprek. Alles op het gebied van inzicht vind je op één handige plek in de app of online bankieren. Ga naar 'Inzicht' in het menu en je ziet direct hoe je ervoor staat.

Rabo App scherm

Alle functies op 1 plek

Saldo
Hier vind je je saldo en het aantal dagen totdat je bijvoorbeeld weer inkomen ontvangt. Je weet dan direct hoelang je nog moet wachten op je inkomen.
Maandoverzicht
In het maandoverzicht zie je precies hoeveel je deze maand binnengekregen, uitgegeven en gespaard hebt. Je ziet direct hoe je ervoor staat.
Categorieoverzicht
Verder vind je hier ook het categorieoverzicht. Hier zie je waar je geld vandaan komt en nog belangrijker waar het aan op gaat. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel je uitgeeft aan ‘boodschappen’ of ‘kleding’.
Vaste lasten overzicht
Zie in een oogopslag je maandelijkse vaste lasten. Vergeet bijvoorbeeld geen abonnementen of verzekeringen meer. En houd grip op je vaste lasten. Handig als je ergens op wilt besparen.

Veelgestelde vragen

Wat kost het?

Je betaalt geen extra kosten om deze functionaliteit te gebruiken.

Kan ik een categorie van een transactie aanpassen?

Op twee plekken kun je de categorie aanpassen:

  1. In het transactieoverzicht van je rekening kun je de details van een transactie bekijken. Klik op de toegewezen categorie om deze te wijzigen.
  2. Als je op een categorie klikt kun je voor deze categorie de transacties bekijken. Zie je een betaling die daar niet tussen hoort? Ga naar de details van de transactie en klik op de categorie om deze te wijzigen.

Tijdens het wijzigen van een categorie kun je aangeven dat deze wijziging ook in de toekomst moet worden uitgevoerd voor vergelijkbare transacties. Deze instelling is voor de meeste transacties beschikbaar. Wanneer je hiervoor kiest dan krijg je ook een lijst met vergelijkbare transacties die eerder hebben plaatsgevonden te zien. Per transactie kun je kiezen of je deze ook meteen wil wijzigen. Zo maak je jouw inzicht in één keer beter!

Je kunt alleen uit de bestaande categorieën kiezen. Het is niet mogelijk om zelf categorieën toe te voegen of de naam te veranderen.

Kan ik zelf de startdatum kiezen van de maand?

Ja dat kan. Je kunt zelf instellen op welke dag je wil dat een nieuwe periode voor jou begint, bijvoorbeeld op de dag dat je inkomen ontvangt. Stel het zelf in door op het potloodje te klikken naast de maand en een startdag te kiezen die beter bij jouw financiën past. Standaard staat deze ingesteld op de eerste van de maand. De ingestelde dag wordt gebruikt om financiële inzichten voor de door jouw ingestelde periode te tonen. Ook wordt het gebruikt om een indicatie te geven hoeveel dagen er nog te gaan zijn tot een nieuwe periode begint.

Overige vragen

Andere handige online inzicht functies

Toekomst

Benieuwd welke vaste bij- en afschrijvingen er nog aankomen? Met de knop 'toekomst' in je transactieoverzicht vind je jouw geplande en voorspelde transacties. Deze vinden mogelijk de komende maand plaats. Handig toch

Bekijk jouw voorspellingen

Saldografiek

In de saldografiek zie je het verloop van je saldo in een bepaalde periode. De grafiek laat je zien waar in de maand er geld binnenkwam of uit gaat. De saldografiek vind je bovenaan je transactieoverzicht.

Bekijk jouw grafiek

Spaarpotjes

Met Spaarpotjes in de Rabo App kun je doelgerichter en overzichtelijker sparen. Maak bijvoorbeeld een spaarpotje aan voor een vakantie of een studie van je kind. Met de voortgangsbalk zie je voortgang van jouw spaardoel.

Maak een spaarpotje aan

Alerts

Direct een seintje als je vakantiegeld binnen is of als je rood komt te staan? Met Rabo Alerts ontvang je een melding via e-mail of een push alert vanuit de app. Stel je Rabo Alerts in in Rabo Online Bankieren of de Rabo App.

Stel Alerts in