
Toegang tot de betaalrekening en andere bankproducten
Lees over betaal- en spaarrekeningen, verzekeringen, hypotheken en meer als een naaste overlijdt. We helpen je om inzicht te krijgen in de zaken die je moet regelen.
Bankzaken regelen als iemand overleden is
Als een naaste overlijdt is dat een verdrietige tijd. Je moet veel dingen regelen, ook met de bank. We helpen je hier bij. Meld ons het overlijden zo snel mogelijk via een van de onderstaande knoppen. We hebben een aantal documenten nodig om de bankzaken te kunnen regelen. Onze adviseur bespreekt met je wat nodig is.
Vereist:
Afhankelijk van de situatie:
Ben je zelf ook klant bij Rabobank? Meld een overlijden dan via onderstaande oranje knop. Zelf geen klant bij Rabobank? Meld een overlijden dan via de witte knop.
Rekeningen
Staat de betaalrekening van de overledene op één naam of is het een gezamenlijke rekening (en/of)? Klik hieronder op wat er van toepassing is en lees wat wij doen zodra de melding van overlijden is gemaakt. Eventuele volmachten vervallen.
Verzekeringen
Neem contact met ons op over de verzekeringen van je dierbare. Wij helpen je graag om samen de verzekeringen door te nemen. Zo betaal je niets wat niet nodig is. Bijvoorbeeld: een doorlopende reisverzekering kan worden stopgezet bij een 1-persoonshuishouden. Voor huishoudens met meerdere mensen passen we de verzekering aan.
Hypotheek & lening
Pensioen en lijfrente
We kunnen je alleen helpen met extra pensioenopbouw die de overledene via ons heeft opgebouwd. Voor het pensioen dat de overledene via een werkgever heeft opgebouwd, neem je contact op met de pensioenuitvoerder.

Onze medewerkers staan voor je klaar
Heb je hulp nodig of vragen over het regelen van bankzaken na een overlijden? Wij helpen je graag. Bel naar 088 722 66 00 en vraag dan speciaal naar de Nabestaandendesk. Je spreekt dan een medewerker die je kan helpen.