Jaarlijkse Beleggingscheck

Als je bij ons belegt met Rabo Beheerd Beleggen, hebben we ieder jaar een controle en bevestiging nodig van je doel, looptijd en beleggingsprofiel.

Beleggingen die bij je passen

Door de Jaarlijkse Beleggingscheck weten we zeker dat we je beleggingen op de juiste manier voor je beheren. Maar we zijn ook wettelijk verplicht je dit jaarlijks te vragen om voor je te kunnen blijven beleggen.

Zo geregeld

Zodra het tijd is voor de jaarlijkse check, krijg je een melding in de Rabo App of internetbankieren. Er komt ook een melding bovenin je Dashboard Beleggen.

Klik op de melding, volg de 5 stappen in het proces en bekijk je doelbedrag, looptijd en beleggingsprofiel. Je kunt in iedere stap eenvoudig aanpassingen doen. We vragen je de informatie ook te bevestigen als er niets is veranderd.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik de jaarlijkse check doen als er niets is veranderd?

Ook als er niets is veranderd, is het belangrijk dat we dit weten en vastleggen. Dat zijn we wettelijk verplicht. Maar het is ook de enige manier om zeker te weten dat we blijven beleggen volgens jouw wensen en passend bij jouw situatie.

Wat is het verschil tussen de jaarlijkse check, actualiseren, en wijzigen van de uitgangspunten?

Actualiseren is hetzelfde als de Jaarlijkse Beleggingscheck. We hebben de naam veranderd, omdat die duidelijker is. Deze controle van je uitgangspunten voor je beleggingen moet je jaarlijks doen.

Als er tussentijds iets verandert in je situatie, kun je daarnaast op elk gewenst moment je uitgangspunten wijzigen.

Meer over uitgangspunten beleggingen
Waar moet ik de Jaarlijkse Beleggingscheck doen?

Je krijgt een seintje van ons in de Rabo App of internetbankieren als het tijd is voor de jaarlijkse check. Ook zie je een blauwe melding in het Dashboard Beleggen.

Als je op een van deze meldingen klikt, kom je vanzelf terecht bij de check. Doorloop de 5 stappen, bevestig ze en je bent klaar.

Zie je de melding niet, maar wil je je tussentijds iets aanpassen? Ga dan naar het dashboard Beheerd beleggen en kies onderin voor 'Uitgangspunten'.

Dashboard Beleggen
Waarom hebben jullie zoveel gegevens van me nodig?

We inventariseren op basis van jouw gegevens of de beleggingen nog bij je passen. Als er onjuiste of onvoldoende gegevens bij ons bekend zijn, loop je misschien te veel risico. Ook maken we dan mogelijk een verkeerde inschatting op basis van je financiële middelen. Dit willen we graag voorkomen.

Wat moet ik doen als ik vastloop tijdens de check?

Bel het Service Centrum Beleggen op als je er niet uitkomt. Zij helpen je verder. Je vindt de contactgegevens onderaan deze pagina.

Neem contact met ons op