Periodieke overboeking of incasso instellen

Een periodieke overboeking stel je zelf in. Je wilt bijvoorbeeld een vast bedrag per maand naar je spaarrekening overmaken. Of misschien juist iets uit een spaarpotje opnemen. Dit kun je instellen in de Rabo App of internetbankieren.

Zo stel je een periodieke overboeking in

1
Inloggen

Log in in internetbankieren of de Rabo App

2
Klik op 'Overboeken'
3
Selecteer de rekening

Dit kan een betaalrekening, spaarrekening of spaarpotje zijn

4
Vul de gegevens in
5
Kies 'Eén keer of vaker'

Bijvoorbeeld elke maand of jaarlijks

6
Geef een einddatum op

Je kunt de periodieke overboeking na een aantal keer of op een bepaalde datum laten stoppen

7
Kies 'Volgende'
8
Klik op 'Ondertekenen'

Automatische incasso instellen

Een automatische incasso kun je niet zelf instellen. Het is namelijk niets meer dan een bedrijf of instelling goedkeuring geven om geld van je rekening af te schrijven. Bijvoorbeeld voor je sportschoolabonnement of toneelvereniging. Deze machtiging geef je wanneer je het abonnement afsluit.

Wil je een automatische incasso stopzetten? Neem daarvoor contact op met het bedrijf of de instelling die het geld afschrijft.

Digitaal incassomachtigen

Met Digitaal Incassomachtigen geef je online toestemming voor de incasso. Bijvoorbeeld bij je bestelling bij een online warenhuis. Er is geen schriftelijke machtiging met handtekening meer nodig.

Een groot voordeel van Digitaal Incassomachtigen is dat je op tijd bent met betalen. Alle gegevens zijn al door ons ingevuld. Je hoeft deze alleen nog maar te controleren, bevestigen en toestemming te geven.

Kies bij online betalen voor ‘Incassomachtigen via je bank’ en selecteer Rabobank. Je komt dan in internetbankieren terecht. Selecteer het rekeningnummer waarmee je wilt betalen en controleer alle gegevens. Daarna onderteken je met je Rabo Scanner.

Overboeking of incasso wijzigen of stopzetten

Wil je een zelf ingestelde overboeking wijzigen of stopzetten? Dat kun je in veel gevallen zelf regelen.

Veelgestelde vragen

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer