Betaling betwisten

Heb je een betaling gedaan met je creditcard of betaalpas en komt de verkoper zijn afspraak niet na? Dan kun je een betaling betwisten.

Je kunt een betaling terugvragen als

    je contact hebt opgenomen met de verkoper of een poging hebt gedaan om tot een oplossing te komen de aankoop niet langer dan 120 dagen geleden is gedaan of als de leverdatum van het product of dienst minder dan 120 dagen oud is je 30 dagen na de betaling je aankoop nog niet hebt ontvangen de verkoper al heeft aangegeven het bedrag terug te betalen, maar dit nog niet heeft gedaan na 15 dagen

Welke informatie hebben we nodig

In een aantal gevallen hebben we aanvullende informatie van je nodig om de betwisting te kunnen behandelen. Deze informatie vragen we per e-mail bij je op.

    Heb je bijvoorbeeld je aankoop niet ontvangen? Dan kunnen wij vragen om bewijs van contact met de verkopende partij en een orderbevestiging. In geval van een boeking (bijvoorbeeld autohuur of hotel) kunnen wij de boekingsbevestiging en algemene voorwaarden bij je opvragen. Gaat de betwiste betaling om een abonnement dat je hebt opgezegd? Dan kunnen wij vragen om een bewijs van de opzegging.

Zo vraag je een betaling terug

Voldoet de betaling die je wil betwisten aan bovenstaande voorwaarden? Neem dan contact met ons op zodat we je verzoek in behandeling kunnen nemen.

Fraude of misbruik melden

Heeft iemand met je creditcard of betaalpas betaald zonder toestemming? Of zie je een bedrag dat onterecht is afgeschreven op het afschrift van je creditcard of op het rekeningafschrift van je betaalrekening? Bel ons dan op +31 88 722 66 00, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Algemene voorwaarden

Lees in de voorwaarden meer over vergoedingen na fraude, misbruik of onterechte afschrijvingen.