Datum afschrijving aflossing en rente lening
Vanaf januari 2022 worden aflossing en rente van je lening op een andere manier geïncasseerd, namelijk via SEPA. Lees hier wat dit betekent voor jouw situatie.
Aflossing en rente van je lening bij Rabobank
Sinds januari 2022 incasseren we alleen als er voldoende saldo op je rekening staat. Bij onvoldoende saldo wordt je lening in het begin wel afgeschreven. Maar staat er op de 5e werkdag na afschrijving nog steeds niet genoeg geld op je rekening? Dan wordt het geld weer teruggestort. Hierdoor ontstaat er een achterstand op de betaling van je lening. Je ontvangt dan een betalingsherinnering waarin staat omschreven hoe je het geld overmaakt. Zorg er dus voor dat er altijd voldoende saldo op je rekening staat op het moment van incasseren.
Tip! Stel een Rabo Alert in bij onvoldoende saldo na een incasso.
Is je lening niet afgeschreven? Check je goedkeuringslijst
Het kan zijn dat je een blokkade- of goedkeuringslijst hebt aangemaakt voor bedrijven die wel of niet mogen afschrijven. Op het moment dat je een goedkeuringslijst hebt ingesteld en wij niet op deze lijst staan, kunnen wij de lening niet afschrijven. Lees hieronder hoe je de lijst kunt aanpassen.
Aflossing en rente van je lening bij Freo
Heb je je lening afgesloten bij Freo? Rabobank heeft geen inzicht in de rente of aflossing van je lening. Deze informatie vind je in je overzicht bij Freo. Log hiervoor in via 'Mijn Freo'.
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Als je ons belt met de app, weten we gelijk wie je bent en kunnen we je veilig en snel helpen. Klik hier en bel ons met de app