BKR-registratie bij lening of hypotheek

Een negatieve BKR-registratie kan een probleem zijn als je een huis wilt kopen of een lening wilt afsluiten. We leggen hier uit wanneer je een BKR-registratie krijgt, hoe je te weten komt of je een registratie hebt en wat je mogelijkheden zijn als je een registratie hebt.

Waar vind ik meer informatie over mijn lening of hypotheek bij Rabobank?

Heb je je lening bij Rabobank aangevraagd? Of gaat je vraag over de BKR-registratie van een lening of hypotheek bij Rabobank? Dan lees je op deze pagina meer informatie.

Hoe werkt een BKR-registratie?

Het Bureau Krediet Registratie (BKR) houdt bij wie er leningen en kredieten heeft. Als je een lening of krediet hebt, dan is je kredietverstrekker volgens de wet verplicht om dit door te geven aan het BKR. Als je met een lening of krediet vermeld staat bij het BKR, heet dit een BKR-registratie. Als je een lening aanvraagt, zijn kredietverstrekkers, zoals banken, volgens de wet verplicht om te controleren of je vermeld staat bij het BKR. Dit helpt hen om te beoordelen of je de lening kunt betalen.

Er zijn 2 soorten registraties bij het BKR: positieve registraties en negatieve registraties.

Kan ik geld lenen als ik een BKR-registratie heb?

Als je bij ons een lening of hypotheek wilt afsluiten, beoordelen we eerst of je dit kunt betalen. We bekijken hiervoor onder andere:

wat je verdient wat je vaste maandelijkse betalingen zijn (bijvoorbeeld huur of verzekeringen) of je een registratie hebt bij het BKR

We kunnen je aanvraag afwijzen als we verwachten dat je de lening of hypotheek niet kunt betalen. Een BKR-registratie kan een rol spelen bij die beslissing. Bijvoorbeeld in de volgende situaties:

als we aan je negatieve BKR-registratie(s) zien dat je de afgelopen jaren je betalingsverplichting van financiering niet kon voldoen als we aan je positieve BKR-registratie(s) zien dat je al een aantal leningen of kredieten hebt

Het hangt af van je persoonlijke situatie of we je aanvraag afwijzen.

Waar vind ik meer informatie over mijn lening bij Freo?

Heb je je lening aangevraagd bij Freo? Informatie over de registratie van je lening vind je op Freo.nl. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Freo.

Veelgestelde vragen

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer