Limiet overboeking wijzigen
De standaardlimiet voor een overboeking naar een andere betaalrekening of een iDEAL-betaling is € 5.000. Bij grote(re) uitgaven kun je je limiet tijdelijk of vast verhogen. Na het verhogen van je limiet moet je altijd 4 uur wachten voordat je je overboeking kunt doen. Dit doen we om je tegen fraude te beschermen. We vertellen je hoe dit werkt.
Wijzig je limiet voor een overboeking direct
De standaardlimiet voor een overboeking verhogen of verlagen doe je eenvoudig zelf in internetbankieren of de Rabo App.
Waarom 4 uur wachten?
We doen er alles aan om je te beschermen tegen mogelijke fraude. Met de wachttijd van 4 uur heb je meer tijd om te controleren of een betaling ook echt klopt. Hierdoor maken we het (telefonische) oplichters moeilijker om geld van je betaalrekening af te halen.
Voorbeeld
Je wordt gebeld uit naam van Rabobank. Die persoon vertelt dat jouw geld niet veilig is en adviseert om je geld met spoed over te maken naar een 'veilige' betaalrekening. Hiervoor heb je je overboekingslimiet verhoogd naar € 25.000. Vanaf dat moment duurt het nog 4 uur voordat je de betaling kunt doen.
Jij kunt in deze tijd controleren of het verhaal klopt en of je de overboeking moet doen. Vertrouw je het niet, maak dan het geld niet over!
Langer wachten is dus slecht nieuws voor oplichters en goed nieuws voor jou.
Tips!
1. Wij vragen je nooit om geld over te maken naar een andere of onbekende rekening.
2. Wij vragen je ook nooit om je limiet te verhogen.
Trap er niet in! Als je zo'n soort telefoontje krijgt, hang dan direct op en bel onze alarmlijn 088 - 722 66 00.
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.