Problemen met salaris uitbetalen

Ineens staat één van je werknemers aan je bureau met de vraag waarom je zijn salaris nog niet betaald hebt. Heb je een probleem met betalen? Wij zoeken het samen met je uit.

Als salaris uitbetalen niet lukt

Het salaris staat nog steeds niet op de rekening van je werknemer. Heel vervelend, zeker nu hij zijn vaste lasten moet betalen. Hieronder vind je de meest voorkomende oorzaken. Denk je dat het probleem door iets anders komt? Neem dan contact met ons op.

Verkeerd rekeningnummer ingevuld

Maakte je per ongeluk het salaris van je werknemer naar een verkeerd rekeningnummer over? Die betaling kun je misschien terughalen.

Storing in de systemen

Een storing in onze systemen gebeurt wel eens, zal je zien dat het nét op het moment is dat jij een salarisbatch overmaakt. Vermoed je een storing? Neem contact met ons op. Is er een storing bij de bank van je werknemer? Vraag hem dan of hij contact met zijn bank opneemt.

Werknemer wisselt van bank

Wisselt je werknemer van bank? Dan gebruikt hij misschien de Overstapservice. Deze service werkt dertien maanden. Misschien maakte jij na die periode geld over naar zijn oude rekeningnummer? Dan krijg je een foutmelding. Vraag je werknemer naar het juiste rekeningnummer.

Neem contact met ons op

Salarisbatch annuleren

Je ziet tot je schrik dat je te veel geld hebt overgemaakt in je salarisbatch. Dat is wel héél erg aardig! Gelukkig is het in sommige gevallen te herstellen.

  • De salarisbatch heeft nog de status ‘Openstaand’ in Rabo Internetbankieren (Professional): Je kunt de batch zelf annuleren (klik op het kruisje achter de betaalopdracht) of wijzigen (klik op het potloodje). Geef daarna goedkeuring zodat je de betaling écht annuleert of wijzigt.
  • Wil je een losse betaling uit de batch annuleren? Dit is mogelijk als je de betaalopdracht nog niet hebt ondertekend.
  • Het geld is al weg: We kunnen de hele salarisbatch niet voor je terughalen. Wil je een losse betaling terugstorten? Neem contact met ons op.

Te veel betaald door een storing

Zie je dat je door een storing in ons systeem je werknemers dubbel hebt betaald? Hopelijk heeft je personeel nog geen vakantie naar de tropen geboekt. We kunnen je geld namelijk terughalen via een herstelboeking. Neem direct contact met ons op.

Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen

Waar vind ik de verschillende betalingen in een salarisbatch terug?

Dat hangt af van je boekhoudpakket. Lees meer over zakelijk geld overmaken (Eurobetaling) via onderstaande link.

Lees meer over geld overmaken (Eurobetaling)

Wat is de verwerkingstijd van een salarisbatch?

Je betaalt het salaris van je werknemers meestal in een batch als één bestand in een Eurobetaling. Het geld dat je in een batch via Rabo Internetbankieren (Professional) overmaakt naar je werknemers, komt soms direct en soms de volgende werkdag aan bij de ontvangende bank. Dit hangt af van wanneer je geld overmaakt.

Lees meer over de verwerkingstijden van betalingen