Food

Over de vloer bij de boer

De campagne ‘Over de vloer bij de boer’ stimuleert vrij ondernemerschap. Met als doel: het in ere stellen van de boer en zijn product.

Lees de blog

Verpakking als onmisbaar ingrediënt

De juiste verpakking doet veel goeds voor een foodproduct, maar is ook veroorzaker van een voedselprobleem. Een dilemma in beeld.

Lees het artikel

Uitpakken maar

Martijn Rol kent de ergernis over schijnbaar overbodige verpakkingen maar al te goed. Toch ziet hij die verpakking vooral als een kans.

Lees de blog

Financiering biologische overstap

Hoe financiert u de overstap van reguliere naar biologische landbouw? De Rabobank helpt bij een geslaagde omschakeling.

Lees het artikel

Trends en ontwikkelingen

Food

De foodsector is weinig conjunctuurgevoelig en profiteert daardoor maar beperkt van de toenemende consumentenbestedingen. Door veranderingen in het gedrag van de consument ontstaan er wel interessante nichemarkten. Ook de impact van de hybride consument wordt duidelijk zichtbaar.

  • Het gaat om het verleiden van de hybride consument. Met de nadruk op gemak, genieten, gezond, goed verhaal en goedkoop.
  • De grenzen tussen foodretail en foodservice vervagen.
  • De keten wordt efficiënter en reststromen worden tot een minimum beperkt.

In welk deel van de sector u ook actief bent, u vindt actuele informatie op Rabobank Cijfers & Trends.

Lees meer op de Rabobankwebsite Cijfers & Trends

Sectorspecialist food

Onze sectorspecialisten zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in uw sector. Ze helpen u met uitgebreide kennis over bijvoorbeeld uw branche, wereldwijde trends en nieuws over de binnen- en buitenlandse economie.

Contact

Rabobank