Toen hij het bedrijf in 2011 overnam stond het aan de rand van de afgrond. Nu groeit het ieder jaar en werken er vijftien mensen.
En dan te bedenken dat Yousef ook in het advocatenkantoor van zijn broer en zus had terecht had kunnen komen. Na een MBO-opleiding Internationale Handel deed hij een jaar HBO Rechten waarna hij Fiscaal Recht ging studeren. "Mijn broer en zus studeerden rechten, ik was goed met cijfers, er was veel vraag naar dus je kon er goed in verdienen, mensen zeiden dat ik dat maar moest doen." Maar uiteindelijk koos hij er niet voor in te stappen in het advocatenkantoor.
"De ondernemersuitdaging bij mijn bedrijf is zó veel groter." Al tijdens zijn studie dook Yousef naast de verplichte juridische literatuur in de echte ondernemersklassiekers. "Gewoon uit interesse. De Blue Ocean Strategy, Good to Great van Jim Collins. En nu volg ik een MBA, je moet toch in jezelf blijven investeren."
Een selfmade man dus, maar Yousef ziet ook een rol voor het onderwijs in het aanwakkeren van het ondernemersvuur bij leerlingen. "We hebben de tijd mee, ondernemerschap is nu sexy, met Mark Zuckerberg van Facebook als een van de aansprekende voorbeelden. Dat zie je dus terug in de media, maar het beeld van ondernemerschap blijft vaag. Als je aan iemand vraag wat een dokter doet, weet iedereen dat. Maar als je vraagt: wat doet een ondernemer? Dan kan niemand die vraag beantwoorden. Het gaat veel verder dan vrij zijn en doen waar je zin in hebt. Er moet meer samenwerking komen tussen scholen en bedrijven. Laat ondernemers gastlessen geven, neem leerlingen mee naar bedrijven en zorg voor concrete inspirerende voorbeelden."