Man zit aan bureau met laptop en administratie

Administratie

Als ondernemer wil je je zaken goed regelen. Een overzichtelijke administratie is dan onmisbaar. Hoe zet je die op? Welke bedrijfskosten zijn aftrekbaar? En wanneer heb je eigenlijk een accountant of boekhouder nodig? Hier vind je slimme tips.

illustratie van een vlag met tekst "80 euro"  in een doos met de tekst

Krijg nog enkele dagen je KVK-inschrijfkosten terug*

Krijg nu tijdelijk bij het afsluiten van een zakelijke rekening je KVK-inschrijfkosten van meer dan € 80 vergoed. Daarnaast ontvang je natuurlijk ook je gebruikelijke Rabo Startersvoordeel. Dat is nog eens goed beginnen!

*Zie actievoorwaarden

Waarom je administratie opzetten?

Een zakelijke administratie is wettelijk verplicht, maar geeft je vooral ook financieel inzicht. Het helpt je om inkomsten en uitgaven efficiënt te beheren. Het maakt belastingaangiftes makkelijker én versterkt je betrouwbaarheid richting klanten en partners. Een goede administratie is dus essentieel voor groei, strategische planning en het voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Voor jezelf beginnen?

Ieder begin is spannend. De Rabo ZZP Rekening geeft je meer zekerheid. Je hebt namelijk geen vaste kosten en betaalt alleen voor je transacties. Wel zo fijn als je net gaat starten!

Rabobank

Een overzichtelijke administratie

Voor een overzichtelijke administratie leg je alle financiële transacties van je bedrijf vast. Denk aan de in- en uitgaande facturen, bankafschriften, bonnetjes en jaarrekeningen. Je helpt jezelf enorm door een zakelijke rekening te openen. Zo houd je je zakelijke en persoonlijke financiën gescheiden. Dat maakt je boekhouding meteen een stuk overzichtelijker.

Ontdek onze zakelijke rekeningen

Veelgestelde vragen