Kredietverzekering

Met de kredietverzekering Omzet Garant van Euler Hermes is je bedrijf verzekerd voor schade die ontstaat omdat je klant zijn factuur niet betaalt. Zo kies je voor minder risico’s en meer zekerheid van betaling. Omzet Garant sluit je via Rabobank af bij de verzekeraar Euler Hermes.

  • Al je zakelijke facturen gedekt tegen wanbetaling
  • Snel je geld ontvangen als je klant niet betaald heeft
  • Een vaste lage maandpremie

Deze verzekering kun je zelf online afsluiten. We geven hierover geen advies. Wel helpen we je graag bij het afsluiten van je verzekering, neem daarvoor contact met ons op.

Log in en bereken je premie

Wat is de kredietverzekering Omzet Garant?

Je levert op krediet aan je zakelijke afnemers. Eén mislukte opdracht kan het verschil maken tussen een goed en slecht jaar. Met Omzet Garant houd je grip op je betaalrisico’s. Deze kredietverzekering vergoedt de schade die je bedrijf oploopt als je klant zijn facturen niet meer kan betalen. In de meeste gevallen omdat je klant in de financiële problemen zit of zelfs al failliet is gegaan. Met Omzet Garant hoef je je hierover geen zorgen meer te maken. Betaalt je klant zijn factuur niet, dan vergoedt Euler Hermes:

  • Direct 70% van je openstaande vordering na schademelding
  • Tot maximaal 100% van je schade, afhankelijk van het incassoresultaat
  • Er geldt een eigen risico van € 100,- per schadeclaim

Voor wie is Omzet Garant?

Deze kredietverzekering is geschikt voor Nederlandse bedrijven, verenigingen en stichtingen met een maximale jaaromzet van € 2,5 miljoen uit leveringen aan bedrijven (B2B) in de Benelux en Duitsland. Een kredietverzekering is niet verplicht, maar 8 op de 10 ondernemers heeft in de laatste jaren te maken gehad met een onbetaalde factuur. Daarom kun je ervoor kiezen je risico’s af te dekken met een kredietverzekering. Een niet-betalende klant kan namelijk grote gevolgen hebben voor het voortbestaan van je eigen bedrijf.

Wat is verzekerd?

Wel verzekerd

  • Onbetaalde facturen omdat je klant failliet is verklaard
  • Alle facturen die een klant na 90 dagen niet betaald heeft
  • Facturen voor zakelijke leveringen aan klanten in de Benelux en Duitsland

Niet verzekerd

  • Facturen waar je klant het niet mee eens is (disputen)
  • Facturen aan klanten die al failliet zijn verklaard of al onder bewind staan op het moment van levering
  • Facturen aan particulieren, overheidsinstellingen en eigen ondernemingen
  • Fraude
Log in en sluit direct af
Lees hier de voorwaarden Lees meer over verzekeren via de Rabobank

Rabobank en Euler Hermes: hoe werkt het?

Bij de Rabobank

  • vraag je deze verzekering aan
  • kun je je verzekeringen zelf inzien, toevoegen en wijzigen via Rabo Internetbankieren óf in de app
  • kun je terecht voor vragen over je verzekering(en)

Bij Euler Hermes

  • meld je schade per e-mail via een schadeformulier
  • krijg je binnen 7 dagen na schademelding je geld
  • krijg je tips om schade in de toekomst te voorkomen

Veelgestelde vragen

Wat kost de kredietverzekering Omzet Garant?

De prijs van Omzet Garant is onder andere afhankelijk van je omzet en je bedrijfsactiviteit. Wil je weten wat de kosten voor je bedrijf zijn? Log in met je zakelijke bankpas en Rabo Scanner en bereken je premie.

Voor wie is Omzet Garant?

Omzet Garant is voor zzp’ers, mkb’ers, verenigingen en stichtingen met een jaaromzet uit leveringen aan zakelijke klanten (B2B) tot € 2,5 miljoen.

Kan ik de verzekering op een eerder / later moment in laten gaan?

Wanneer je Omzet Garant afsluit kan je een ingangsdatum kiezen die maximaal 3 maanden in de toekomst ligt. De verzekering met terugwerkende kracht in laten gaan is niet mogelijk.

Dekt Omzet Garant ook facturen aan buitenlandse klanten?

Omzet Garant verzekert onbetaalde facturen aan zakelijke klanten in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.

Kan ik ook onbetaalde facturen aan particulieren of overheid verzekeren?

Nee, met Omzet Garant verzeker je alleen onbetaalde facturen aan zakelijke klanten.

Hoe kan ik voorkomen dat een klant niet betaalt?

Er zijn een aantal zaken die je zelf kunt doen om te voorkomen dat een klant niet betaalt. Je ontvangt bij de start van je verzekering een overzicht met handige preventietips en voorbeelden.

Op welke manier meld ik mijn schade?

Schade als je klant zijn factuur niet betaalt, meld je eenvoudig via een e-mail aan schade.omzetgarant@eulerhermes.com. In deze e-mail voeg je het schadeformulier van Euler Hermes toe, inclusief de openstaande facturen en aanmaningen. Je ontvangt een handige instructie en het formulier bij de start van je verzekering.

Hoe kan ik opzeggen?

Na het eerste jaar is deze verzekering maandelijks opzegbaar. Log hiervoor in via Rabo Internetbankieren of in de app en beëindig je verzekering online.