Betaalpas blokkeren

Al je jassen, tassen en zakken gecheckt? Alles drie keer overhoop gehaald en op alle plekken gezocht? Dan is het tijd om op te geven. Je bent je bankpas kwijt. Of misschien vermoed je dat hij gestolen is. Dan wil je het liefst snel je pas blokkeren. We vertellen je hier wat je het beste kunt doen.

Hoe kan ik mijn bankpas blokkeren?

Er zijn verschillende redenen waarom je je bankpas wilt blokkeren. Als je pas gestolen of niet meer terug te vinden is, vraag dan een nieuwe betaalpas aan via de knop ‘Betaalpas vervangen’ en kies de reden voor je aanvraag. We blokkeren bij een verloren of gestolen pas direct, zodat niemand je bankpas nog kan gebruiken. 

Verwacht je de pas nog terug te vinden? Dan kun je ook blokkeren. Dit gaat het snelst via de Rabo Bankieren App:

  1. Log in via de oranje knop 'Betaalpas blokkeren' hieronder. Dit kan alleen als je kunt inloggen zonder Rabo Scanner
  2. Ga onder Zelf regelen naar 'Bankpas'
  3. Kies 'Pas blokkeren'
  4. Verplaats het schuifje zodat het wit is

We blokkeren je bankpas direct. Heb je de pas teruggevonden? Dan kun je weer deblokkeren.

Geen Rabo Bankieren App en geen werkende betaalpas?

Als je de Rabo Bankieren App niet gebruikt, je niet al bent aangemeld voor inloggen zonder Rabo Scanner én je pas doet het niet meer, wat doe je dan? Geen zorgen, neem contact met ons op. 

Bel ons op 088 722 67 67, of vanuit het buitenland: +31 88 722 67 67. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Betaalpas blokkeren Betaalpas vervangen

Mobiele pas en creditcard blokkeren

Je creditcard blokkeer je op bijna dezelfde manier. Lees er alles over op de pagina ‘Creditcard kwijt, gestolen of stuk'.

Je mobiele pas blokkeren kan alleen door je toestelregistratie te verwijderen in de Rabo Wallet App. Bij een nieuw toestel moet je die telefoon dan weer registreren. Lees er meer over op de servicepagina over de Rabo Wallet.

Creditcard blokkeren Over Rabo Wallet

Betaalpas deblokkeren

Heb je je geblokkeerde pas toch weer teruggevonden? Fijn! Je kunt direct zelf deblokkeren. Hoe je dit moet doen vind je op de pagina 'Betaalpas deblokkeren' via de oranje knop hieronder.

Meer over pas deblokkeren

Veelgestelde vragen

Hoe blokkeer ik mijn pas zonder Rabo Scanner?

Dit kan op verschillende manieren: 

Als je inloggen zonder Rabo Scanner al hebt ingesteld en je browser of toestel hebt geregistreerd, kun je via Rabo Online Bankieren blokkeren. Ga naar ‘Bankpas’ onder Zelf regelen en kies ‘Pas blokkeren’.
Gebruik je de Rabo Bankieren App? Dan kun je via de app blokkeren. Ga naar 'Zelf regelen' en kies 'Pas blokkeren'.Gebruik je tweede Rabobank bankpas om in te loggen en je andere pas te blokkeren. Let op: Er is altijd maar één pas gekoppeld aan Rabo Online Bankieren. Ben je deze pas kwijt? Dan is dit niet mogelijk.Bel ons op 088 722 67 67, of vanuit het buitenland: +31 88 722 67 67. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Waarom kan ik niet inloggen met mijn extra bankpas, om mijn betaalpas te blokkeren?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat de pas niet gekoppeld is aan Rabo Online Bankieren. Je krijgt dan foutcode 942 te zien op je Rabo Scanner. Deze pas kun je niet gebruiken om mee in te loggen. 

Log op een andere manier in, gebruik de app of bel ons op 088 722 67 67, of vanuit het buitenland: +31 88 722 67 67. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Andere foutcodes bekijken

Moet ik na het blokkeren zelf een nieuwe pas aanvragen?

Is je pasje echt kwijt of gestolen? Vraag dan een nieuwe betaalpas aan. Wij blokkeren dan je oude pasje. Je hoeft in dat geval niet los je pas te blokkeren.

Nieuwe betaalpas aanvragen

Wat moet ik doen als mijn pas/portemonnee/tas gestolen is?

Blokkeer al je gestolen pasjes, ook je creditcard. Is je telefoon ook gestolen? Verwijder dan ook je toestelregistratie in Rabo Online Bankieren. Doe altijd aangifte bij de politie. Lukt blokkeren niet, of heb je ergens anders hulp bij nodig? Neem dan even contact met ons op. We helpen je graag.

Creditcard blokkeren Neem contact met ons op

Ik heb een pas van de Rabobank gevonden. Wat moet ik doen?

Heel fijn dat je wilt helpen! Neem even contact met ons op, dan kunnen wij de eigenaar helpen en de pas blokkeren.

Neem contact met ons op

Ik herken een afschrijving niet, maar ik ben mijn pas niet kwijt. Moet ik mijn pas blokkeren?

Neem even contact met ons op. Samen kunnen we kijken we wat er aan de hand is, en of je pas of rekening geblokkeerd moet worden.

Neem contact met ons op Meer over fraude en misbruik

Service en Contact