Creditcard in een nieuw jasje

Heb je een nieuwe RaboCard of Rabo GoldCard gekregen? Dat klopt. Rabobank heeft de creditcard in een nieuw jasje gestoken. Dat betekent niet alleen een nieuw design, maar ook meer gebruiksmogelijkheden. Nu en in de toekomst.

Creditcard activeren
Creditcard in een nieuw jasje

Nieuw uiterlijk en nieuwe functies

Je ontvangt een nieuwe creditcard omdat wij onze systemen anders hebben ingericht. Daardoor kunnen we je meer activatie- en betaalmogelijkheden bieden. 

In de toekomst voegen we hier meer mogelijkheden aan toe, zoals betalen in de app zonder Rabo Scanner. Ook hebben de creditcards een nieuw uiterlijk. Een design dat past bij onze huidige missie 'Growing a better world together': samenwerken aan een betere wereld.

Nieuw creditcardnummer en pincode

In verband met de veiligheid hebben we ervoor gekozen om de creditcard compleet te vervangen. Dit betekent dat je een nieuwe creditcard met een nieuw creditcardnummer ontvangt. Bij een nieuwe kaart met een nieuw nummer hoort ook een nieuwe pincode.

Let op: We zullen je nooit vragen om je pincode of om je oude creditcard op te sturen. Als je jouw nieuwe creditcard geactiveerd hebt kun je de chip van je oude card doorknippen.

Wanneer krijg ik mijn nieuwe creditcard?

Creditcards vervangen we in fases. We kunnen niet zeggen wanneer je nieuwe creditcard precies op de mat ligt. Je ontvangt de pincode apart van de nieuwe creditcard per post rond dezelfde tijd als je nieuwe creditcard. Dit is maximaal 5 werkdagen nadat je je nieuwe creditcard hebt ontvangen.

De creditcard activeren met een activatiecode

  1. Open de Rabo App en ga naar 'Zelf regelen'. 
  2. Kies 'Creditcard' en selecteer je nieuwe creditcard. 
  3. Selecteer 'Verder met activeren'. 
  4. Druk op de knop sms versturen. Je ontvangt een sms met een activatiecode. 
  5. Vul de activatiecode in. Hiermee is je creditcard geactiveerd. 
  6. Knip de chip van je oude creditcard door. Deze heb je niet meer nodig. 
  7. Gebruik je jouw creditcard voor betaaldiensten zoals Paypal? Vul daar dan je nieuwe creditcardgegevens in. Dit geldt ook voor abonnementen die je met je creditcard betaalt.
Creditcard activeren

De creditcard activeren met de Rabo Scanner

Een activatiecode ontvang je alleen als er een mobiel telefoonnummer bij ons bekend is. Is dit niet zo? Activeer dan de creditcard met de Rabo Scanner. 

  1. Log in in Rabo Online Bankieren met je betaalpas en Rabo Scanner.
  2. Bij het inloggen vul je het rekeningnummer en pasnummer van je betaalrekening in. Het pasnummer van je betaalrekening staat op je betaalpas.
  3. Activeer je creditcard. Bij het activeren vul je het creditcardnummer en de vervaldatum van je creditcard in. Je kunt je creditcard direct gebruiken.
  4. Knip de chip van je oude creditcard door. Deze heb je niet meer nodig.
  5. Gebruik je jouw creditcard voor betaaldiensten zoals Paypal? Vul daar dan je nieuwe creditcardgegevens in. Dit geldt ook voor abonnementen die je met je creditcard betaalt.
Creditcard activeren

Veelgestelde vragen

Moet ik betalen voor deze nieuwe creditcard?

Nee, deze vervanging van je creditcard is kosteloos.

Waar kan ik zien welke online abonnementen ik betaal via mijn creditcard?

Je vindt deze informatie op je creditcard rekeningoverzicht. Wij adviseren je de overzichten van de afgelopen dertien maanden te bekijken om na te gaan welke abonnementen je hebt lopen. Zodat je bij deze partijen het nieuwe creditcardnummer kan doorgeven.

Ik heb mijn oude creditcard gebruikt voor een reservering. Kan ik nog op reis?

Heb je bijvoorbeeld een voorlopige boeking gedaan bij een hotel? Dan wordt deze boeking meestal bij uw verblijf in het hotel definitief afgerekend. U kunt bij het afrekenen dan uw nieuwe creditcard gebruiken. Mocht de betaling toch op uw oude creditcard worden gezet, dan neemt de dienstverlener contact met u op en kunt u dan uw nieuwe creditcardnummer doorgeven.

    Kan ik een Mastercard omruilen voor een Visa of andersom?

    Heb je een Rabo GoldCard van Visa ontvangen? Dan hebben we ook een Rabo GoldCard van Mastercard voor je beschikbaar. Neem contact met ons op via 088-7226777 indien je wilt wisselen naar Mastercard. Heb je een RaboCard van Mastercard ontvangen? Dan hebben we nu helaas geen RaboCard van Visa voor je beschikbaar en is het nog niet mogelijk om je creditcard om te ruilen.

    Ik spaar met mijn oude creditcard automatisch Airmiles via Mastercard, wat moet ik nu doen?

    Wijzig je nummer bij Airmiles nadat je de nieuwe creditcard hebt geactiveerd. Dan kun je daarna gewoon verder sparen.
    Let op: Het is niet mogelijk om Airmiles te sparen met een Visa card.

    Is mijn bestedingslimiet gewijzigd?

    Aan het bestedingslimiet is niets gewijzigd. Je houdt dezelfde permanente limiet als die van je oude creditcard. Tijdelijke wijzigingen zijn niet meer van toepassing. Wil je opnieuw je limiet (tijdelijk) wijzigen? Dit regel je in Rabo Online Bankieren.

    Limiet creditcard aanpassen

    Ik wil geen creditcard meer, wat moet ik doen?

    Als je geen gebruik meer wilt maken van je creditcard kun je deze opzeggen of blokkeren. Of opzeggen mogelijk is hangt af van het betaalpakket dat je hebt gekozen. Bij sommige pakketten is de creditcard optioneel, bij andere pakketten zit de creditcard er standaard bij. Je kunt je card wel altijd blokkeren.

    Ben je je creditcard kwijt? Dan kun je je card (tijdelijk) blokkeren. Heb je deze weer gevonden? Dan deblokkeer je de card weer net zo makkelijk. Handig, want dit kan snel via de Rabo Bankieren App. Maar het is ook handig als je je creditcard maar enkele keren per jaar gebruikt. Bijvoorbeeld alleen tijdens de zomervakantie.

    Creditcard opzeggen Creditcard blokkeren

    De vervaldatum van de nieuwe card is niet over vijf jaar. Klopt dat?

    De vervaldatum (valid thru) van de nieuwe creditcards verschilt per kaart en ligt tussen de drie en de vijf jaar, zodat het vervangingsproces in de toekomst soepel verloopt.

    Service en Contact