Verzekeringen creditcard

Ben je op safari in Zuid-Afrika en is je splinternieuwe camera uit de hotelkamer gestolen? Of moet je eten en drinken kopen op de luchthaven omdat je vlucht vertraging heeft? Met de creditcard van de Rabobank zijn in dit soort situaties je aankopen verzekerd.

Schade melden

Wil je een vergoeding aanvragen of schade melden? Neem dan contact op met de verzekeraar ACE European Group Limited via (010) 289 35 45. Je kunt geen schade melden bij de Rabobank. Om het bedrag van je aankopen vergoed te krijgen, moet je de bonnetjes of een rekeningafschrift laten zien. 

Op de creditcards van de Rabobank zitten standaard drie verzekeringen: 

  1. Aankoopverzekering
  2. Vluchtvertragingsverzekering 
  3. Bagagevertragingsverzekering

Aankoopverzekering

De aankoopverzekering is jouw redder in nood als je aankoop kapot of gestolen is of als je het bent verloren. Uiteraard moet die aankoop dan wel met je creditcard zijn betaald en moet je binnen een bepaalde periode aanspraak maken op deze verzekering: 

  • RaboCard: binnen 180 dagen na aankoop
  • Rabo GoldCard: binnen 360 dagen aankoop

Schade vergoeding

De verzekering heeft een eigen risico van € 50. Dit betekent dat je de eerste € 50 zelf betaalt en de verzekeraar de rest vergoedt. Handig om te weten: er gelden maximale vergoedingen voor een aantal aankopen.

De verzekering vergoedt maximaal:

  • € 5.000 per keer
    - € 2.500 per keer voor onder andere video-, computer-, en audioapparatuur
    - € 250 per keer voor mobiele telefoons
  • € 10.000 per creditcard per jaar
  • € 25.000 voor de geldigheidsduur van de creditcard

Vluchtvertragingsverzekering

Balen, je vlucht heeft vertraging! Maar, heb jij ook nog de pech dat je vertraging langer dan vier uur duurt en je hierdoor je volgende vlucht mist? Dan krijg je de noodzakelijke aankopen, zoals eten of een hotelovernachting, vergoed als je deze met je creditcard betaalt. Je bent verzekerd tot maximaal € 250 per reisgezelschap.

De vertraging moet langer zijn dan:

  • vier uur (bij een lijnvlucht)
  • acht uur (bij een niet-lijnvlucht)

Bagagevertragingsverzekering

Met de bagagevertragingsverzekering krijg je noodzakelijke aankopen vergoed als je bagage later op je bestemming aankomt. Denk aan aankopen zoals kleding of toiletartikelen. Je krijgt tot maximaal € 150 per reisgezelschap terug. Dit geldt alleen bij een bagagevertraging van minimaal vier uur. Is je bagage er binnen 48 uur nog niet? Dan krijg je maximaal € 500 per reisgezelschap vergoed.

Goed om te weten: alleen de noodzakelijke aankopen die je binnen vier dagen na aankomst doet zijn verzekerd.

Veelgestelde vragen

Moet ik extra betalen voor deze verzekeringen?

Je krijgt deze verzekering automatisch bij je creditcard. Deze verzekeringen zijn kosteloos, maar indirect betaal je wel voor de verzekering.

Kan ik deze verzekeringen opzeggen?

Helaas, dat is niet mogelijk. Deze verzekeringen zitten standaard aan elke creditcard gekoppeld.

Kan ik andere verzekeringen opzeggen?

Je denkt misschien aan de bagagedekking op je reisverzekering? Of de rechtsbijstandverzekering? Helaas, de creditcardverzekeringen zijn aanvullingen op bestaande verzekeringen. Ze vervangen andere verzekeringen niet. Je moet het zien als dat je met een creditcard extra verzekerd bent tegen kosten.

Wanneer loopt de verzekering af?

Zodra je geldigheidsperiode van je creditcard vervalt, vervallen ook je verzekeringen. Als je op de laatste dag van je geldigheid van je creditcard nog een aankoop doet, blijft die wel nog gewoon 180 of 360 dagen verzekerd, afhankelijk van je creditcard. Zodra je een nieuwe of vervangende card krijgt, zijn ook je verzekeringen weer geldig. Je hoeft je verzekeringen niet te activeren.

Krijg ik een polis van deze verzekering?

Als je je creditcard hebt afgesloten ontvang je van ons op papier de polisvoorwaarden van de creditcardverzekeringen.