Veilig betalen met je creditcard
Met je creditcard betaal je in webshops, winkels en restaurants. Of je reserveert er een hotel of een auto mee. Een heel handig betaalmiddel dus. Ook heb je bij je creditcard diverse verzekeringen en garanties.
Geschil over levering
Het is altijd vervelend als je met je creditcard een artikel via internet hebt gekocht dat niet wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met het bedrijf waar je het product hebt gekocht en vraag na wat er niet goed is gegaan met de levering. Lukt het niet alsnog geleverd te krijgen, vraag dan of je geld terug kunt krijgen. De Rabobank is geen partij bij een koopovereenkomst en geeft ook geen aflevergarantie.
Komen jullie er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op.
Reis of evenement geannuleerd vanwege corona?
Dan geldt het onderstaande advies.
Aankoopverzekering
Bijna al je aankopen zijn 180 (RaboCard) of 360 (Rabo GoldCard) dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging, indien deze zijn betaald met je creditcard.
Bevestiging eigendom creditcard
Bij online betalingen is het belangrijk dat je bevestigt dat je de eigenaar van de creditcard bent. Om dit te garanderen kan er gevraagd worden dit te bevestigen. Dit kan op 3 manieren.
De CVC-code en CVV-waarde
De Card Verification Value (CVV) en Card Verification Code (CVC) zijn 3-cijferige codes op de achterkant van de creditcard. De codes zijn een extra beveiliging bij online creditcard betalingen. Check altijd of deze code en waarde worden gevraagd bij telefonische of online aankopen.
24/7 fraudepreventie
Net als bij andere betaalmiddelen, komt ook bij creditcards helaas misbruik voor. Wij monitoren alle creditcard transacties op mogelijk misbruik. Zien wij iets verdachts? Dan kunnen we maatregelen treffen en contact met je opnemen als het nodig is. Een van de mogelijke maatregelen is het blokkeren van de creditcard.
Heb je zelf het vermoeden van misbruik, fraude of een verwerkingsfout? Je kunt tot 120 dagen na de betaling je geld terugvragen. Het is dan aan de winkelier om te bewijzen dat hij zijn afspraken is nagekomen en goed gehandeld heeft.
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer