Veilig betalen met je creditcard

Met je creditcard betaal je in webshops, winkels en restaurants. Of je reserveert er een hotel of een auto mee. Een heel handig betaalmiddel dus. Ook heb je bij je creditcard diverse verzekeringen en garanties.

Geschil over levering

Het is altijd vervelend als je met je creditcard een artikel via internet hebt gekocht dat niet wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met het bedrijf waar je het product hebt gekocht en vraag na wat er niet goed is gegaan met de levering. Lukt het niet alsnog geleverd te krijgen, vraag dan of je geld terug kunt krijgen. De Rabobank is geen partij bij een koopovereenkomst en geeft ook geen aflevergarantie.

Komen jullie er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op.

Reis of evenement geannuleerd vanwege corona?

Dan geldt het onderstaande advies.

Hou zelf goed de website van de betreffende partij in de gaten. Zeker bij evenementen zal vaak worden gekeken naar een nieuwe datum. En reisorganisaties bieden mogelijk vouchers aan om op een later moment te besteden. Ben je het niet eens met de aanbieding vanuit de organisatie? Neem dan eerst contact op met de betreffende partij om het probleem op te lossen. Wanneer geen oplossing wordt bereikt, kijk dan of je een beroep kunt doen op een annuleringsverzekering of een garantiefonds. Lees meer Heb je alle voorgaande stappen doorlopen en ben je niet tevreden met de uitkomst? Neem dan contact met ons op. Dit is echter geen garantie dat je daadwerkelijk je geld terug krijgt.

Aankoopverzekering

Bijna al je aankopen zijn 180 (RaboCard) of 360 (Rabo GoldCard) dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging, indien deze zijn betaald met je creditcard.

Lees meer over verzekeringen bij je creditcard

Bevestiging eigendom creditcard

Bij online betalingen is het belangrijk dat je bevestigt dat je de eigenaar van de creditcard bent. Om dit te garanderen kan er gevraagd worden dit te bevestigen. Dit kan op 3 manieren.

De CVC-code en CVV-waarde

De Card Verification Value (CVV) en Card Verification Code (CVC) zijn 3-cijferige codes op de achterkant van de creditcard. De codes zijn een extra beveiliging bij online creditcard betalingen. Check altijd of deze code en waarde worden gevraagd bij telefonische of online aankopen.

24/7 fraudepreventie

Net als bij andere betaalmiddelen, komt ook bij creditcards helaas misbruik voor. Wij monitoren alle creditcard transacties op mogelijk misbruik. Zien wij iets verdachts? Dan kunnen we maatregelen treffen en contact met je opnemen als het nodig is. Een van de mogelijke maatregelen is het blokkeren van de creditcard.

Heb je zelf het vermoeden van misbruik, fraude of een verwerkingsfout? Je kunt tot 120 dagen na de betaling je geld terugvragen. Het is dan aan de winkelier om te bewijzen dat hij zijn afspraken is nagekomen en goed gehandeld heeft.

Lees meer over vermoeden misbruik of fraude van je creditcard

Veelgestelde vragen

Ik heb het vermoeden dat er fraude is gepleegd met mijn creditcard. Wat kan ik doen?

Dat is vervelend. Blokkeer zelf meteen je creditcard in de Rabo App via ‘Service’ of online via onderstaande link. Bellen kan natuurlijk ook naar 088 722 67 77. Dan kijken we samen wat er aan de hand is.

Lees meer over vermoeden misbruik van je creditcard
Hoe wijzig ik de pincode van mijn creditcard?

De pincode van je creditcard kun je zelf wijzigen bij een Geldmaat. Daar voer je de huidige pincode in en kies je de menu-optie ‘Pincode wijzigen’.

Ik ben mijn creditcard verloren. Wat nu?

Als je je creditcard echt verloren bent, blokkeer deze dan meteen. Dit kan in de Rabo App via ‘Zelf Regelen’ of online via onderstaande link. Bellen kan natuurlijk ook naar 088 722 67 77. Nadat de creditcard definitief is geblokkeerd, ontvang je een nieuwe binnen 5 werkdagen.

Als je denkt de creditcard nog terug te vinden, blokkeer de creditcard dan tijdelijk. Zodra je je creditcard weer hebt gevonden deblokkeer je deze weer net zo eenvoudig in de Rabo App.

Lees meer over creditcard verloren of gestolen

Neem contact met ons op