Status betaalopdracht

Twijfel je of een ingevoerde of ingeplande overboeking wel is verwerkt? De status van je betaalopdracht controleer je in internetbankieren of de Rabo App. Zo weet je of je de betaling opnieuw moet uitvoeren of door ons al in behandeling is.

Zo vind je de status van je betaalopdracht

1
Inloggen

Log in in internetbankieren of de Rabo App

2
Klik op je rekening
3
Klik op 'Meer'
4
Kies voor 'Geplande opdrachten'
5
Klik op de betaling waar je de status van wilt bekijken
6
Bekijk de status bij 'Opdrachtstatus'

Betekenis van de status van je betaalopdracht

Aangeboden
De betaalopdracht is in behandeling. Deze status verandert meestal snel in een van de andere statussen.
Afgekeurd
De opdracht is niet uitgevoerd, bijvoorbeeld omdat er te weinig geld op je rekening stond. Afgekeurde opdrachten voeren we niet meer uit.
Bij ontvanger op (datum en tijd)
De betaalopdracht is uitgevoerd.
Geagendeerd
De betaalopdracht heeft een overboekingsdatum in de toekomst.
Gereserveerd
Deze status komt voor bij spoedbetalingen. Die verwerken we op werkdagen tot 16.30 uur. Doe je de spoedbetaling na dat tijdstip of in het weekend, dan krijgt de betaling tot de volgende werkdag 08.00 uur deze status.
Goedgekeurd
De betaalopdracht is uitgevoerd.
In behandeling
De opdracht is ontvangen en wordt nog verwerkt.
Openstaand
Een betaalopdracht krijgt de status ‘Openstaand’ tot de datum waarop de betaling daadwerkelijk wordt gedaan.
Uitgesteld
De betaling lukt niet, bijvoorbeeld omdat er te weinig geld op je rekening staat. We proberen de opdracht nog drie werkdagen lang te verwerken.
Vrij te geven
De betaalopdracht moet nog worden goedgekeurd door iemand die bevoegd is om te ondertekenen. Dit komt voor bij rekeningen waarbij alle rekeninghouders moeten tekenen.

Als je betaling is gelukt, zie je hem in het overzicht van je bij- en afschrijvingen. Je overboeking is dan volledig verwerkt.

Onder 'Toekomst' vind je ook voorspelde betalingen voor de komende maand. Klik op 'Gepland' om alleen de geplande opdrachten te zien.

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer