Mobiel identificeren

Door jezelf mobiel te identificeren hoef je niet meer langs een kantoor. Wel zo makkelijk! Lees hier hoe het werkt.

Waarom moet ik mezelf identificeren?

Als bank zijn we verplicht om de identiteit van onze klanten te controleren. Daarom is het belangrijk dat je je identificeert met een geldig identiteitsbewijs. Op die manier weten we zeker dat jij de persoon bent die iets aanvraagt, en niet iemand anders. Zo gaan we samen de strijd aan tegen fraude.

Ben je bijna 18 en moet je jezelf identificeren?

Vlak voordat je 18 wordt krijg je van ons bericht dat je jezelf moet identificeren. We leggen uit hoe je dit doet zodat je je rekeningen kunt blijven gebruiken zoals je gewend bent.

Illustratie van een telefoon met een vinkje

Wat heb ik nodig om me mobiel te identificeren?

Je kunt jezelf identificeren met de Rabo App. Als je van ons een bericht ontvangt in de Rabo App, kun je daar de stappen doorlopen.

Je kunt je online identificeren als:

    je 18 jaar of ouder bent je een geldig identiteitsbewijs hebt je een smartphone hebt met minimaal iOS 12 of Android 7.0. De iPhone 5S wordt niet ondersteund. Ook kun je beter geen tablet gebruiken

Welk identiteitsbewijs kan ik gebruiken?

    Heb je de Nederlandse nationaliteit of ben je afkomstig uit een land binnen de EU / EER of Zwitserland? Dan kun je een ID-kaart of paspoort gebruiken. Ben je afkomstig uit een land buiten de EU / EER of Zwitserland? Dan kun je alleen een Nederlands vreemdelingendocument gebruiken.

Installeer de Rabo App direct op je telefoon of tablet

Scan de QR-code met je telefoon of tablet. De Rabo App is geschikt voor iOS en Android.

Apple App Store badge
Google Play Store badge

Veelgestelde vragen over mobiel identificeren

phone

Hulp nodig?