Know your customer (KYC)
Know Your Customer, ook wel ken-je-klant, is de benaming voor alles wat we doen om jou als klant te kennen. Dat doen we om ervoor te zorgen dat jij je bankzaken op een veilige manier kunt regelen. Zo blijft onze dienstverlening passend bij jou. We leggen uit welke informatie we verzamelen en waarom we dat doen.
Poortwachter
Als bank zijn we poortwachter van ons financiële stelsel. We voelen ons verantwoordelijk voor het beschermen van de samenleving tegen financiële criminaliteit. En we hebben een belangrijke taak om zaken zoals witwassen of terrorismefinanciering te voorkomen. Zodat jij veilig kunt blijven bankieren.
In onze poortwachtersrol zijn we verplicht om bepaalde gegevens van je te kennen en actueel te houden. Dus ook als je al klant bij ons bent. Dit kan iets simpels zijn, zoals je woonadres. Soms vraagt de wet ons om extra onderzoek te doen, bijvoorbeeld naar de herkomst van je vermogen. Verder houden we het betalingsverkeer in de gaten. Ook daarover stellen we soms vragen.
Drie wetten
We vinden het niet alleen belangrijk om jou als klant te kennen, maar we hebben ook een wettelijke verplichting om bepaalde informatie van onze klanten te controleren en vast te leggen. We houden ons aan deze wet- en regelgeving en dragen zo bij aan een integer financieel stelsel.
Drie wetten spelen voor ons en onze klanten een belangrijke rol:
Veelgestelde vragen
Lees ook
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Als je ons belt met de app, weten we gelijk wie je bent en kunnen we je veilig en snel helpen. Klik hier en bel ons met de app