Saldo bij lijfrente
Saldo in de lijfrente is anders dan het saldo op je betaalrekening. Heb je een saldo in de lijfrente, dan heb je in het verleden een storting gedaan. Deze storting kon je niet van je belastbaar inkomen (in box 1) aftrekken.
Dit betekent dat je bij de uitkering van je Rabo ToekomstUitkering hier geen belasting over hoeft te betalen. Omdat wij als bank bij uitkering deze belasting voor je inhouden, vragen we je in sommige gevallen om een saldoverklaring. Zo zien wij of we bij uitbetaling rekening moeten houden met saldo.
Wanneer moet ik een saldoverklaring aanleveren?
Weet je niet zeker of er sprake is van een saldo in de lijfrente? Vraag dit dan bij je huidige aanbieder na. Is er wel een saldo aanwezig, dan zijn er 2 opties.
In dit geval hoef je verder niets te doen.
We hebben dan een saldoverklaring van je nodig. Deze vraag je op bij de Belastingdienst.
Verklaring aan ons opsturen
Heb je de verklaring ontvangen van de Belastingdienst? Stuur deze per post naar ons toe, onder vermelding van het rekeningnummer van je nieuwe Rabo ToekomstUitkering.
Rabobank Spaarbank CCB (EZ-B-60)
Antwoordnummer 15025
5600 VB EINDHOVEN
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer