Deze browsers en besturingssystemen kun je gebruiken
Ondersteunde browsers
De pagina's van Rabobank zijn ontwikkeld met moderne internettechnologie en werken het beste met de volgende browsers:
Microsoft Internet Explorer 11 (E11) ondersteunen we niet meer. Deze browser is niet veilig genoeg.
Het gebeurt vaak dat browsers worden aangepast door plug-ins of extensies. In de meeste gevallen blijft Rabobank.nl normaal werken. Soms komt het voor dat de plug-in of extensie de functionaliteit van de site raakt, waardoor deze niet meer (goed) werkt. Zorg daarom dat je de nieuwste versie van je browser gebruikt. We ondersteunen voor de meeste browsers de laatste 2 of 3 versies.
Ondersteunde besturingssystemen
Deze besturingssystemen ondersteunen we voor desktop en laptop:
Deze besturingssytemen ondersteunen we voor de smartphone of tablet:
Alternatieve besturingssystemen en browsers
Een aantal oudere of alternatieve besturingssystemen en browsers geven de pagina's minder goed weer en kunnen minder veilig zijn. Ook werken sommige functionaliteiten niet bij deze besturingssystemen en browsers. Gebruik een combinatie van de eerder genoemde browsers en besturingssystemen. Alternatieve mobiele besturingsystemen worden niet ondersteund.
Houd je browser en besturingssysteem up-to-date
Browsers worden vaak aangepast met meer en betere beveiligingstechnieken. Controleer daarom regelmatig of je de nieuwste versie van uw browser gebruikt. Raadpleeg de helpfunctie van je browser om de versie te controleren. Download en installeer de nieuwste browserversie. Dit kan via:
Zorg er ook voor dat het besturingssysteem dat je gebruikt, de laatste updates heeft gehad. Microsoft geeft je bijvoorbeeld de mogelijkheid om Windows (automatisch) up-to-date te houden via http://windowsupdate.microsoft.com. Voor de updates bij Apple kijk je op www.apple.com.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik besturingssystemen van mijn smartphone of tablet updaten?
Apple
Android
Hoe weet ik of mijn browser up-to-date is?
Browsers worden vaak aangepast met meer en betere beveiligingstechnieken. Controleer daarom regelmatig of je de nieuwste versie van de browser gebruikt. Gebruik de helpfunctie van de browser om de versie te controleren.
Waarom worden cookies geplaatst in de browser?
Op deze website hebben wij cookies geplaatst. Bij internetbankieren zorgen cookies er bijvoorbeeld voor dat je niet bij ieder scherm opnieuw hoeft in te loggen met de Rabo Scanner.
Welke schermlezers ondersteunen jullie voor slechtzienden en blinden?
Deze schermlezers worden actief ondersteund voor desktop en laptop:
De meest recente versie van Google Chrome in combinatie met NV Access NVDA (gratis).
De meest recente versie van Google Chrome of Apple Safari in combinatie met VoiceOver-functionaliteit van macOS.
Tips:
- We raden je af om Microsoft Internet Explorer 11 of Edge te gebruiken. Deze browsers bieden namelijk beperkte ondersteuning voor schermlezers.
- Bij het gebruik van alternatieve schermlezers, zoals ZoomText Reader of Dolphin SuperNova, kan het voorkomen dat rabobank.nl minder goed werkt.
Met je smartphone of tablet kun je de ingebouwde schermlezer gebruiken. Wij hebben ervoor gezorgd dat je de Rabo App kunt gebruiken met de volgende gratis schermlezers:
Werken alternatieve besturingssystemen en browsers?
Een aantal oudere en alternatieve besturingssystemen en browsers geven de pagina’s van onze website minder goed weer en kunnen minder veilig zijn. Ook werken bepaalde functionaliteiten niet bij deze besturingssystemen en browsers. Wij raden je aan een combinatie te gebruiken van de besturingssystemen en browsers die we wel ondersteunen.
Zijn oudere browsers nog veilig?
Om veilig te kunnen bankieren moet je browser voldoen aan de meest recente beveiligingseisen. Oudere browsers voldoen hier niet aan en worden daarom niet door ons ondersteund. Ook browsers die alleen gebruik kunnen maken van beveiligingsprotocol SSLv3 ondersteunen we niet meer.