Maatregelen bij malware

Bij banking malware op je telefoon zetten we ondertekenen tijdelijk uit in de Rabo App.

Dit is malware

Malware is een verzamelnaam voor schadelijke software. Banking malware is een type malware. Hiermee kunnen criminelen betalingen doen in de Rabo App zonder dat jij dat merkt en zonder persoonlijk contact. Als we deze malware op je toestel ontdekken, schakelen we tijdelijk de mogelijkheid uit om betalingen te ondertekenen in de Rabo App. Hierdoor kan de banking malware geen betalingen uitvoeren in de app. Is de banking malware verwijderd? Dan kun je weer gewoon betalen via de Rabo App.

Zo kun je veilig blijven betalen

Je kunt nog steeds betalen. We leggen uit hoe je dat doet.

    Met je betaalpas en Rabo Scanner:
    Gebruik een ander toestel, bijvoorbeeld een computer of laptop. En log in met je betaalpas en Rabo Scanner. Je doet je betaling en ondertekent met je betaalpas en Rabo Scanner.
    Met een QR-code:
    Log in met een QR-code en de Rabo App via een browser op computer of laptop. Je doet je betaling en ondertekent met een QR-code en de Rabo App.
    Met een andere telefoon:
    Installeer de Rabo App op een andere telefoon, activeer de app en log in. Je doet je betaling en ondertekent op dit toestel.

Zo verwijder je malware

Het verwijderen van malware kun je zelf doen of met hulp van een telefoonspecialist.

    Gebruik je een iPhone? Kijk dan op de website van Apple Support. Gebruik je een Android-telefoon? Kijk dan op Google Help.

Het is niet genoeg om alleen de Rabo App te verwijderen en opnieuw te installeren. De malware bevindt zich namelijk niet in de Rabo App, maar in de software van je toestel.

Veelgestelde vragen