Trade Services: meer zekerheid bij ondernemen over de grens

Als internationaal ondernemer wil je ongetwijfeld meer zekerheid over verplichtingen, leveringen en betalingen. Om deze risico’s te beperken biedt Rabobank internationaal geaccepteerde oplossingen. Met onze Trade Services krijg je meer grip en zekerheid bij het ondernemen over de grens.

For English, click here

Let op: vanwege de impact van het coronavirus kan het voorkomen dat koeriersdiensten documenten niet tijdig of zelfs niet afleveren in bepaalde landen. Neem altijd vooraf contact op met jouw handelspartner over de mogelijkheden om zaken te doen.

Lees meer over de impact van het coronavirus

Mogelijkheden om handelsrisico’s te beperken

Hieronder vind je al onze internationaal geaccepteerde oplossingen die je meer zekerheid bieden bij het ondernemen over de grens.

Binnenlandse bankgarantie

Leverings- en betalingszekerheid voor jou en je binnenlandse handelspartner

Zekerheid over levering en betaling Garantie voor je handelspartner in Nederland Eenvoudig online aan te vragen en te wijzigen

Internationale bankgarantie

Leverings- en betalingszekerheid voor jou en je internationale handelspartner

Zekerheid over levering en betaling Garantie voor je internationale handelspartner Financiële vergoeding als verplichtingen niet zijn nagekomen

Letter of Credit

Garantie van betaling als importeur en garantie van levering als exporteur

Meer zekerheid bij import- of exporttransacties Versterkt je internationale handelspositie Mogelijkheid om je buitenlandse afnemer financiering te bieden

Documentair Incasso

Garantie bij internationale handelstransacties met Rabobank als tussenpersoon

Meer zekerheid bij je internationale handelstransacties Als exporteur houd je meer grip op je goederen Mogelijkheid om je werkkapitaal te verbeteren

Ontdek welk product het beste bij je past

Trade Services: meer zekerheid bij ondernemen over de grens

Rabo eTrade: online je Trade zaken afhandelen

Met Rabo eTrade regel je eenvoudig en online al je Trade zaken op een vertrouwde manier. Maak je regelmatig gebruik van internationale bankgaranties of wil je bijvoorbeeld direct inzicht in de status van je producten? Dan is dit digitale platform iets voor jou.

Ontdek meer voordelen van Rabo eTrade

Veelgestelde vragen over Trade Services

Ik wil gebruikmaken van de Trade Services van Rabobank, wat kost dat?

Je betaalt alleen voor de producten die je afneemt. De kosten per product staan beschreven in onze tarievenfolder voor zakelijk betalingsverkeer.

Bekijk alle tarieven voor zakelijk betalingsverkeer
Kan ik Trade Services online aanvragen?

Ja, dat kan via een aanvraagformulier. Deze formulieren vind je op de productpagina’s. Met de 4 stappen hieronder kun je dit bij ons aanleveren.

  1. Vul het onlineformulier volledig in.
  2. Je ontvangt het ingevulde aanvraagformulier per e-mail.
  3. Print het aanvraagformulier uit en laat het ondertekenen door de bevoegde vertegenwoordigers of gemachtigde. Het sleutelgetal hoef je alleen in te vullen als je dit met de bank bent overeengekomen, anders kun je dit veld leeglaten.
  4. Scan het document in en stuur het per e-mail naar ts.verwerking@rabobank.nl. In het geval van een export incasso stuur je het getekende formulier samen met de documenten naar Trade Services.
Waar moet ik mijn documenten naartoe sturen?

Je kunt jouw opdrachtformulieren aanleveren bij ons per e-mail via: ts.verwerking@rabobank.nl of je kunt ze per post versturen naar:

Rabobank, afdeling Trade Services
Winthontlaan 1 (UW 5)
3526 KV Utrecht

Wanneer ontvang ik mijn documenten?

Binnenlandse koerierszendingen worden doorgaans de volgende werkdag vóór 10.00 uur bij je afgeleverd.

Ik heb ondersteuning nodig bij het invullen van de online opdrachtformulieren, wat moet ik doen?

Voor inhoudelijke vragen over onze producten kun je contact opnemen met de Trade Service Desk via telefoon (030) 216 36 00 8:00 – 17:30 uur of per e-mail via trade.servicedesk@rabobank.nl.
Wil je meer weten over het managen van handelsrisico’s bij jouw internationale transacties? Neem dan contact op met je Rabobankadviseur.

Ik moet een sleutelgetal invullen, wat is dat?

Op het opdrachtformulier wordt bij de handtekening gevraagd om een sleutelgetal. Dit hoef je alleen in te vullen als je dit met de bank bent overeengekomen, anders kun je dit veld leeglaten.

Kunnen we je verder helpen

Voor overige vragen kun je een bericht sturen naar de Trade Service Desk. Of neem telefonisch contact op via (030) 216 36 00 tussen 8:00 – 17:30 uur.