
Binnenlandse bankgarantie
Een bankgarantie biedt betalingszekerheid voor jou en je binnenlandse handelspartner.
Waarom bankgarantie aanvragen?
Waar ben je naar op zoek?
Zo werkt een bankgarantie
Het opstellen van een bankgarantie:
- Je hebt een contract met je handelspartner (begunstigde). Om extra zekerheid te bieden aan je handelspartner wordt een bankgarantie aangevraagd.
- Je neemt contact op met Rabobank voor het aanvragen van een bankgarantie en ontvangt daarna een concept bankgarantie en een definitieve contra garantie ter ondertekening.
- Rabobank stuurt de aangevraagde bankgarantie standaard naar de begunstigde.
De bankgarantie staat los van het contract dat je overeenkomt met jouw handelspartner zoals hiernaast in de vereenvoudigde afbeelding is toegelicht.

Hoe kan ik de status van mijn zending volgen?
De status van je zendingen kun je volgen via de website van Parcel International op basis van het referentienummer van je product. Dit nummer vind je op de correspondentie van Rabobank. De referentienummers voor bankgaranties beginnen met RTGI of RTGD.
Veelgestelde vragen
Kunnen we je verder helpen?
Voor overige vragen kun je een bericht sturen naar de Trade Service Desk. Of neem telefonisch contact op via (088) 727 11 63 tussen 8.30 – 17.00 uur.
Op zoek naar een andere oplossing?
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.