Binnenlandse bankgarantie

Een bankgarantie biedt betalingszekerheid voor jou en je binnenlandse handelspartner.

Een bankgarantie zorgt voor vertrouwen bij beide partijen.
Zekerheid van levering of betaling.
Snel en eenvoudig je bankgarantie aanvragen of wijzigen.
Hoe werkt een bankgarantie

Zo werkt een bankgarantie

Het opstellen van een bankgarantie:

  1. Je hebt een contract met je handelspartner (begunstigde). Om extra zekerheid te bieden aan je handelspartner wordt een bankgarantie aangevraagd.
  2. Je neemt contact op met Rabobank voor het aanvragen van een bankgarantie en ontvangt daarna een concept bankgarantie en een definitieve contra garantie ter ondertekening.
  3. Rabobank stuurt de aangevraagde bankgarantie standaard naar de begunstigde.

De bankgarantie staat los van het contract dat je overeenkomt met jouw handelspartner zoals hiernaast in de vereenvoudigde afbeelding is toegelicht.

Online afhandelen

Met Rabo eTrade regel je eenvoudig en online jouw Trade zaken op een vertrouwde manier. Maak je regelmatig gebruik van binnenlandse bankgaranties of wil je bijvoorbeeld graag direct inzicht in de status van jouw producten?

Productdetails

Veelgestelde vragen

Kunnen we je verder helpen?

Voor overige vragen kun je een bericht sturen naar de Trade Service Desk. Of neem telefonisch contact op via (088) 727 11 63 tussen 8:00 – 17:30 uur.

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer