Verkeerde zakelijke betaling terughalen

Ook al is je zakelijke administratie nog zo op orde, een verkeerde betaling kan gebeuren. Het is al vervelend genoeg als je het salaris van een werknemer per ongeluk naar je moeder overmaakt. Hieronder lees je wat je kunt doen.

Te veel geld overgemaakt

Heb je te veel geld overgemaakt via een overboeking, een spoedbetaling, iDEAL of een acceptgiro? Neem dan zelf contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer. Wij kunnen het geld namelijk niet voor je terughalen. Stuur bijvoorbeeld een betaalverzoek.

Lees meer over het aanmaken van een betaalverzoek

Geld naar verkeerde Nederlandse rekening overgemaakt

Heb je geld overgemaakt naar een verkeerd Nederlands rekeningnummer (IBAN)? Neem contact met ons op en wij vragen diegene in een brief om het bedrag terug te boeken. Reageert de onbekende ontvanger niet? Je krijgt van ons de NAW-gegevens (naam, adres en woonplaats) zodat je zelf contact op kunt nemen.

Neem contact met ons op

IBAN-Naam Check

Een vergissing wil je natuurlijk liever voorkomen. Onze IBAN-Naam Check helpt je daarbij. Met de IBAN-Naam Check controleer je of de ingetoetste naam klopt bij het rekeningnummer (IBAN). Je krijgt een melding als er iets afwijkt. Zo weet je zeker dat de naam van de rekeninghouder past bij het IBAN.

Meer lezen over de IBAN-Naam Check

Veelgestelde vragen

Kan ik een automatische incasso terughalen?

Het kan gebeuren dat een leverancier of andere zakelijke partner via een automatische incasso onterecht geld van je rekening afschrijft. Dit bedrag kun je zelf online terughalen (storneren).

Meer lezen over zakelijke incasso stopzetten of terugboeken